Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت، با اشاره به شرایط اضطرار به دلیل آلودگی هوا در تهران و شهرری گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت تشخیص حالت اضطرار و اعلام آن به کارگروه شرایط اضطرار است، ما در وزارت بهداشت میزان آلودگی هوا را رصد می‌کنیم و در وضعیت هشدار کارگروه شرایط اضطرار تشکیل و تصمیمات لازم در این کارگروه گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهسونی با بیان اینکه وزارت بهداشت موظف است آمار مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا را اعلام کند، اظهار کرد: بیشترین آمار مرگ منتسب به آلودگی هوا به دلیل جمعیت بالا مربوط به پایتخت است و بیشترین درصد مرگ‌های منتسب به الودگی هوا مربوط به شهر اهواز است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت در ادامه به آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی به ازای هر ۱۰ مرگ یک مورد به دلیل آلودگی هوا بروز می‌کند و آخرین آماری که برای ایران اعمال شده است ۲۶ هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا در سال است.
اجرای قانون هوای پاک راه حلی برای معضل آلودگی هوا

وی ادامه داد: در زمینه هوای پاک قانونی داریم که در مجلس مصوب شده است و رئیس جمهور آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است تا در زمینه کاهش آلودگی هوا دستگاه‌های مختلف وظایف خود را به درستی انجام دهند و اطلاع رسانی‌های لازم به مردم داده شود.

وی تأکید کرد: قانون هوای پاک بسیار راه‌گشاست، اما مشروط به اینکه آیین‌نامه‌های این قانون اجرا شوند و دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و مشکل ماشین‌ها، کامیون‌های فرسوده و موتورسیکلت‌ها را حل کنیم و کیفیت سوختمان را بالا ببریم در این صورت است که میزان قابل توجهی از آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.
کاهش آلودگی هوا با همراهی دستگاه‌های اجرایی

شاهسونی تصریح کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و سازمان محیط زیست تمام هم و غم خود را برای کاهش آلودگی هوا بگذارند و در کنار آن‌ها مردم برای حفظ سلامتشان به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت یادآوری کرد: مردم باید برای حفظ سلامت خودشان هم شده سعی کنند با وسایل نقلیه عمومی رفت و امد داشته باشند و در اخذ معاینه فنی و رفع عیوب وسایل نقلیه دودزا تلاش کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا وزارت بهداشت آمار مرگ و میر سلامت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»