Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از کابل ؛ نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان پس از دیدار با «محمد اشرف غنی» رییس جمهور این کشور ، کابل را به مقصد مسکو ترک کرد.
سفارت آمریکا در افغانستان اعلام کرد: زلمی خلیل زاد پس از دیدار و گفتگو با سران دولت وحدت ملی افغانستان عازم پایتخت روسیه شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرد: خلیل زاد در دیدار با محمد اشرف غنی گزارشی از سفرهای خود به کشورهای منطقه همچنین سفرهای آینده ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهور افغانستان نیز در این دیدار گفت: اراده دولت این کشور برای صلح جدی است.
وی بابیان اینکه دولت افغانستان تیم مذاکره کننده خود با گروه طالبان را تعیین کرده است ، افزود: تلاش های مشترک می تواند افغانستان را به صلح و ثبات برساند.
یادآوری می شود زلمی خلیل زاد پس از دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه دولت پاکستان صبح پنجشنبه وارد کابل شد و پس از دیدار با اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت افغانستان ، کابل را به مقصد مسکو ترک کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افغانستان آمريکا محمد اشرف غني خليل زاد مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد