Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در دیدار روز پنجشنبه خود با نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان گفت: تلاش های مشترک به دستیابی به صلح پایدار در افغانستان کمک می کند و به جنگ و بحران طولانی مدت در این کشور پایان می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهوری افغانستان امروز در دیدار با «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، در مورد آخرین تلاش ها برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای درگیری ها در افغانستان گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان، خلیل زاد در این دیدار رئیس جمهوری افغانستان را در جریان سفرهای خود به کشورهای منطقه که بر صلح و مصالحه در این کشور تمرکز داشت، قرار داد.
خلیل زاد اوایل روز پنجشنبه پس از دیدار از پاکستان، در راس هیاتی وارد افغانستان شد.
بنابر بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز در این جلسه حضور داشت.
به گزارش ایرنا، خلیل زاد شهریور گذشته به عنوان نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان تعیین شد و از آن زمان تاکنون این سومین سفر وی در رابطه با صلح با گروه طالبان به منطقه است.
وی در دو سفر قبلی خود که آخرین آن در 15 مهر ماه بود، به کابل و قطر سفر کرد و با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار کرد و سه شنبه گذشته نیز سومین سفر منطقه ای خود را از اسلام آباد پایتخت پاکستان آغاز کرد.
خلیل زاد در اسلام آباد با نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد و از رهبران این کشور خواست که در کشاندن طالبان به پای میز مذاکره همکاری جدی داشته باشد. «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار تعهد همکاری برای رسیدن به صلح در افغانستان را به خلیل زاد داد.
خلیل زاد سفر به برخی از کشورهای آسیای مرکزی که تحت نفوذ روسیه و همسایه افغانستان را نیز در دستورکار خود دارد.
همچنین خلیل زاد که صبح امروز وارد کابل شد، پس از توقفی کوتاه و دیدار با رهبران «دولت وحدت ملی» افغانستان در کابل عازم روسیه شد و قرار است با مقامات آن کشور در باره صلح با گروه طالبان بحث و تبادل نظر کند.
اروپام**9418**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اشرف غني زلماي خليل زاد صلح در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم