Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمد شریعتمداری همراه با «علیرضا محجوب» نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر ، «حاتم شاکرمی» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارتخانه با نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت ‌تپه»دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار بیان کرد: هر فردی که در ایران اسلامی به فکر خون شهدا، پایداری جمهوری اسلامی و خادم این ملت است باید صیانت از اشتغال موجود را اولین هدف خود بداند.

شریعتمداری اضافه کرد: هر فردی که در مقابل صیانت اشتغال موجود می ایستد از ما نیست و حفاظت و صیانت از مشاغل موجود برای افرادی که نان آوران خانه هایشان هستند، امری ضروری است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تثبیت و صیانت از اشتغال موجود حتی در شرایط تحریم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رعایت حقوق همه کارگران و سه جانبه گرایی برعهده ماست و حتما به موضوعات دولتی و سیاست های اقتصادی توجه ویژه داریم اما یکی از مهم ترین وظایف ما نظارت براجرای قانون کار و صیانت از حقوق کار و کارگر است، در این زمینه شورای حل اختلاف و رسیدگی برای صیانت از کارگران وجود دارد چرا که کارگران پناهی جز این موارد ندارند.

شریعتمداری افزود: تکیه ما در انجام این امور تکیه بر شرکای اجتماعی مانند مجموعه ها و تشکل های کارگری در سراسر کشور، شوراهای اسلامی، انجمن های صنفی، مجموعه ها و سازمان های مردم نهاد هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: ما مکلف هستیم مستقیما از طریق شرکای اجتماعی از حقوق مردم و کار صیانت کنیم. اولا طرح طبقه بندی مشاغل حق کارگر باید حل شود و هیچ بهانه ای پذیرفته شده نیست.

شریعتمداری ادامه داد: باید انجمن های صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته تپه با ظرفیت های قانونی موجود تشکیل شود.

‎**مطالبات حقوق کارگران همه دارای قانون است
‎وی تصریح کرد: عده ای به دنبال برهم زدن آرامش هستند که حاصل آن بیکاری کارگر است و ما نمی خواهیم این اتفاق رخ دهد بلکه می خواهیم با حفظ کامل آرامش این امور را انجام دهیم.
‎شریعتمداری ادامه داد: وقتی نماینده ای به این شرکت فرستادیم بر ایجاد آرامش تاکید کردیم برای اینکه کمک کنیم حقوق افراد رعایت و پیگیری شود. اصل صیانت از اشتغال موجود تامین مواد اولیه است و بنده هم حامی کارفرما برای آوردن سرمایه در گردش برای اداره کارخانه و از طرف دیگر هم حامی کارگر هستم که همه حقوق معوقه اش پرداخت شود و آنها نمی توانند مجانی کار کنند. کارگری که هفت ماه حقوق نگرفته است حق دارد عصبانی شود و هر فردی هفت روز حقوق نگیرد عصبانی می شود. حداقل باید به این کارگران گفته شود ما حقوق شما را به رسمیت می شناسیم و اکنون توان پرداخت نداریم و فعلا با ما همکاری کنید، اگر شما این سخن را بگویید کارگران با شما همراهی می کنند و سفره های نداشته خود را نیز به روی شما می گشایند.
‎وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قلدری کردن برای کارگر و گفتن اینکه تو کار نکرده ای و ما حق تو را نمی دهیم درست نیست و باید از نیروی کار صیانت کنیم.
شریعتمداری تاکید کرد: موضوعات اجتماعی، سیاسی نباید تبدیل به موضوعات امنیتی شود.
وی گفت: یکی از زیباترین جملاتی که از کارگران هفت تپه شنیدم این بود که کارگران به دنبال این بودند که کارگاهشان راه بیفتد و این خود 80 درصد کار را پیش می برد.

‎**به خاک خوزستان علاقه دارم
‎شریعتمداری، خوزستان را پیشانی ایران دانست و اشاره کرد که برادر شهیدش در همان خاک آرام گرفته است و علاقه خاصی به آن سرزمین دارد.
وی خوزستان را پیشانی ایران توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون رفاه اجتماعی بیکاری کار و رفاه کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه صنعت ایران اسلامی جمهوری اسلامی اشتغال حقوق قانون کار قانون سرمایه نیروی کار خاک ایران اشتغال ایران کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید را از طریق کالابرگ الکترونیکی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری، امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در بازدید از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: در مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های اول تا هفتم جامعه به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر شارژ شده است و افراد بهره‌مند از این یارانه تشویقی می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار آن را هزینه کنند.

وی افزود: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد، ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

پیشکاری از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

وی ادامه داد: ضرورتی ندارد که مردم حتماً ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جداگانه خریداری کنند و در هر بار خرید از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید کالابرگ با یک میلیون و ۶۵۰ هزار تراکنش انجام داده‌اند که یک هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون نقدی و یک هزار میلیارد تومان از اعتبار یارانه‌ای بوده است.

به گزارش ایمنا، بازدیدهای امروز در سراسر استان و به صورت همزمان انجام شده است که در شهر سنندج سه اکیپ مسئولیت بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های عرضه کننده کالا برگ الکترونیکی را برعهده داشتند.

کد خبر 750551

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت