Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:10:41 GMT

کوآلکام پردازنده جدید خود را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۱۴۵۰

کوآلکام پردازنده جدید خود را معرفی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این حدس زده می‌شد که کوآلکام قصد دارد تراشه پردازنده جدید خود را با نام Snapdragon 8150 معرفی کند اما طی مراسمی رسمی، این شرکت اعلام کرد که نام تراشه جدیدش Snapdragon 855 معرفی کرد. البته این تراشه یک ارتقای ساده نسبت به سال گذشته به حساب نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراشه جدید کوآلکام قرار است در نخستین گوشی‌هایی به کار گرفته شود که قرار است با فناوری ارتباطی 5G تولید شوند. شرکت کوآلکام ادعا کرده است که Snapdragon 855 می‌تواند اطلاعات را با سرعت چند گیگابیت در ثانیه دانلود کند. البته در طول اجلاس Snapdragon، دو شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت یعنی AT&T و Verizon اینترنت نسل پنجم را ارائه دادند تا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت کوآلکام بخش عظیمی از بازار تراشه‌های موبایل را در آمریکا در دست خود دارد و می‌توان گفت اکثر گوشی‌های پرچمداری که در سال بعد تولید خواهند شد، از این تراشه استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود تراشه Snapdragon 855 قرار است روی دستگاه‌های بیشتری نسبت به تراشه‌های نسل گذشته کوآلکام مورد استفاده قرار گیرد. این تراشه در قدرت پردازش، مصرف باتری، پردازش تصاویر، گیمینگ و یادگیری ماشینی بهبود داشته است.

بنا به ادعای شرکت کوآلکام، Snapdragon 855 با استفاده از موتور هوش مصنوعی چندهسته‌ای نسل چهارم، نسبت به نسل قبل خود، حداکثر تا سه برابر عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این پردازنده از واحد پردازشی کامپیوتری (Computer Vision Processor) هم بهره‌مند است که برای دوربین‌های هوشمند گوشی‌های امروزه بسیار کاربردی خواهد بود. مدیرعامل Snapdragon شرکت کوآلکام هم در صحبت‌های خود اشاره کرده است که این فناوری باعث خواهد شد دستگاه‌ها در زمینه گیمینگ و واقعیت افزوده نسبت به تراشه Snapdragon 845 عملکرد بهتری به نمایش بگذارد.

Snapdragon 855 اولین تراشه شرکت کوآلکام است که از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می‌برد. این فناوری باعث می‌شود پرچمدار جدید این شرکت نسبت به پرچمداران قبلی که دارای لیتوگرافی 10 نانومتری بودند، بهره‌وری بهتری داشته باشند. با حضور سامسونگ در مراسم رسمی شرکت کوآلکام، به صورت رسمی مشخص شد که این شرکت قصد دارد در نیمه نخست سال 2019، یک گوشی پشتیبانی کننده از نسل پنجم اینترنت تولید کند که به Snapdragon 855 مجهز است.

بیشتر بخوانید: فاش شدن اطلاعات جزئی از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8150 در فضای مجازی

انتهای پیام/

تراشه جدید کوآلکام برای ارتباطات 5G معرفی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌

با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سجاد عباسی فشمی، مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است. 

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth2024.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • عکس | مدیرارتباطات شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌