Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@14:21:08 GMT

حذف هواوی از زیرساخت های ۵G در بریتانیا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۳۲۹۱

شرکت هواوی، در شرایطی از فرایند توسعه مخابراتی بریتانیا بریتانیا کنار گذاشته می شود که رئیس سازمان امنیت و اطلاعات بریتانیا، اوایل هفته جاری گفت که مشارکت شرکت های مخابراتی چین با شبکه ۵G بریتانیا را به دقت رصد می کند.

پیش از این قرار بود غول تکنولوژی چینی ها اقدام به ارائه تکنولوژی 5G به شرکت های مخابراتی بریتانیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می رسد اکنون نه تنها چین مسئولیت تامین زیرساخت های 5G بریتانیا را بر عهده نخواهد داشت، بلکه از شبکه های 3G و 4G نیز حذف خواهد شد.

البته با همه اینها به نظر می رسد هواوی هنوز هم واجد شرایط ارائه پشتیبانی از زیرساختهایی مانند آنتن های تلفن ماهواره ای است. سخنگوی سازمان زیرساخت های اینترنتی بریتانیا در این خصوص می گوید این فرایند چندان جدید نیست و از سال 2016 در دست بررسی بوده است.

اما اگرچه این سخنگو در تلاش است وانمود کند که این تصمیم پاسخی برای نگرانی های امنیتی نیست.با این حال، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات بریتانیا اخیرا اعلام کرده که در تلاش است تکلیف شرکت های چینی حاضر در بریتانیا را هر چه سریعتر مشخص کند.

الکس جوانر، مدیر بخش MI6، به دانشجویان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند گفت: "ما باید تصمیم بگیریم که چقدر می خواهیم با مالکیت چینی ها در فناوریهای بریتانیایی راحت باشیم."

اما بریتانیا تنها کشوری نیست که چنین تصمیمی دارد، هفته گذشته، دولت نیوزیلند، نیز هوآوی را به عنوان یک تولید کننده فناوری از شبکه 5G خود محروم کرد. نیوزیلند تلحویا به خطر امنیتی حضور هواوی در شبکه خود اشاره کرده است.

افزون بر اینها استرالیا و ایالات متحده نیز شرکتهای فناوری چینی مانند هواوی و زد تی ای را از شبکه های 5G خود محروم کرده اند، چرا که معتقدند این شرکت ها اطلاعاتشان را در اختیار دولت چین قرار می دهند.این در حالیست که هر دو شرکت هواوی و زد تی ای بارها این ادعا را رد کرده اند.

منبع؛ انتخاب

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا