Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:16:50 GMT

برج ایفل تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۴۰۴۶

برج ایفل تعطیل شد

خبرگزاری فارس: مقام‌های فرانسوی روز پنجشنبه گفته‌اند مسئولان در این کشور قصد دارند ده‌ها موزه و اماکن گردشگری از جمله برج ایفل و موزه لوور را روز شنبه از بیم اعتراضات تعطیل کنند.

«فرانک ریستر»، وزیر فرهنگ فرانسه در گفت‌وگویی با یک شبکه رادیویی گفت: «وقتی تهدید را می‌دانیم نمی‌توانیم خطر کنیم.» ریستر همچنین ادعا کرد عاملان آشوب قصد دارند تظاهرات‌های روز شنبه در پاریس را منحرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ فرانسه گفت: موزه لوور، موزه اورسی، دو اپرا و قصر بزرگ جزو اماکنی هستند که روز شنبه تعطیل خواهند بود.

در شرایطی که انتظار می‌رود روز شنبه پاریس صحنه تظاهرات گسترده معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه باشد، مسئولان حکومتی تدابیر گسترده‌ای برای سرکوب اعتراضات تدارک دیده‌اند.

فعالان فضای مجازی روز پنجشنبه تصاویری منتشر کرده‌اند که از اعزام نیرو‌های ارتش برای سرکوب اعتراضات خبر می‌دهد. «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه ساعاتی قبل گفته بود روز شنبه ۶۵ هزار نیروی امنیتی در سراسر این کشور مستقر خواهند شد.

کارگران و دیگر گروه‌های معترض که به «جلیقه‌زردها» معروف شده‌اند علی‌رغم عقب‌نشینی دولت فرانسه از طرحی که اعتراضات را کلید زد، برای روز شنبه فراخوان تجمعات گسترده سراسری صادر کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که از لفظ «آشوب» برای اشاره به تظاهرات‌ها در فرانسه استفاده می‌کند گفته بیم آن می‌رود روز شنبه خشونت‌های جدی در پاریس اتفاق بیفتد. در همین راستا، پلیس فرانسه به مغازه‌داران منطقه «شانزلیزه» توصیه کرده روز شنبه مغازه‌های خود را باز نکنند.

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت.

فراخوان تظاهرات برای روز شنبه علی‌رغم آن صورت می‌گیرد که دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است.

نخست‌وزیر فرانسه ابتدا سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت: این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعتراضات فرانسه برج ایفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه ساینس پو در پاریس، پایتخت فرانسه به دلیل تظاهرات طرفداران غزه، پردیس اصلی خود را تعطیل کرد.

«ژان باسرز»، مدیر این دانشگاه روز پنجشنبه گفته بود که دانشگاه درخواست معترضان حامی فلسطین برای بازنگری در روابط خود با دانشگاه‌های اسرائیل را رد می‌کند. این اظهارات باعث شد برخی از دانشجویان اعلام کنند که در اعتراض به جنگ غزه، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهند کرد.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشور‌های اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهر‌های مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند.

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهاد‌های دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • ویدیو/ چرا مهم‌ترین دانشگاه فرانسه تعطیل شد؟
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین