Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:05:10 GMT

احساس امنيت و آرامش در چابهار

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۴۷۱۳

احساس امنيت و آرامش در چابهار

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا - همين يک ماه پيش بود که خبر معافيت بندر چابهار از تحريم هاي آمريکا مخابره شد و نشان داد که هيچ يک از کشورها نمي توانند از موقعيت ويژه و استراتژيک اين بندر اقيانوسي چشم پوشي کنند اما حالا تروريستها قصد دارند با اقدامات کور اين منطقه را دستخوش ناامني کنند؛ زهي خيال باطل.

به گزارش ايرنا بعد از معافيت چابهار از تحريم هاي اقتصادي آمريکا اهميت اين شهر بندري براي توسعه اقتصادي کشور دوچندان شد اما امروز گروهک تروريستي سعي کرد با اقدامي کور چهره امن اين شهر را مخدوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غافل از اينکه صداي امروز انفجار در قلب توسعه ايران نتيجه اي جز هوشياري و تلاش بيشتر براي پيشرفت نداشت.
افتتاح سه طرح سرمايه گذاري توسط معاونان وزير راه و شهرسازي امروز بعد از اين حادثه ناموفق نشان داد که توسعه و سرمايه گذاري در اين شهر به صورت جدي ادامه دارد و اين موضوع در سياست هاي کلان نظام گنجيده است.
سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به چابهار مهر تاييد ديگري بر بي اهميت بودن اين قبيل اقدامات کور و ناجوانمردانه است.
مردم چابهار نيز آنچه را که در اين منطقه مي بينند از صدايي که امروز شنيدند بيشتر باور دارند و در کمال آرامش به روال عادي زندگي خود ادامه مي دهند.
گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا از سطح خيابان ها، ساحل و مناطق تجاري چابهار حاکي از آن است که اين صداي تفرقه افکن و ضد توسعه در مهمترين کريدور تجاري منطقه تاثيري نداشته و مردم در آرامش کامل به کار روزمره و رفت و آمد معمول خود مشغولند و گويا هيچ اتفاقي نيفتاده است.
** اميدواري مردم با افزايش توجه دولت
عبدالرحمن جدگال يکي از کسبه بازار چابهار به خبرنگار ايرنا گفت: چندين سال است که توجه دولت به چابهار به صورت جدي در قالب طرح هاي بزرگي مانند توسعه ظرفيت بنادر موجب اميدواري روز افزون مردم اين شهرستان شده است.
وي ادامه داد: اين توجه با معافيت بنادر چابهار از تحريم هاي ظالمانه آمريکا اميدواري مردم را بيش از پيش افزايش داد به طوري که ديگر چابهار فقط براي سيستان و بلوچستان مهم نيست بلکه به يک منطقه استراتژيک در کشور تبديل شده است و پيشرفت آن مساوي با پيشرفت کشور است.
اين شهروند چابهاري افزود: دشمنان جمهوري اسلامي ايران از جمله عربستان و انگليس و آمريکا چشم ديدن اين توسعه و پيشرفت را ندارند و مي خواهند از اين طريق سرمايه گذاران را فراري دهند.
وي تصريح کرد: اما مردم به خوبي مي دانند که اين قبيل اتفاقات فقط براي ايجاد ترس و دلهره است و به اين آساني نمي توان امنيت اين مملکت را خدشه دار کرد.
** زندگي عادي جاري است
مرتضي ملکي يکي از مسافران حاضر در مراکز خريد منطقه آزاد تجاري چابهار نيز به خبرنگار ايرنا گفت: چهار روز است که براي اولين بار به چابهار سفر کردم چون از ديگران شنيده بودم در اين فصل از سال چابهار هوايي مطبوع و خنک دارد.
وي افزود: از نخستين روز ورود تاکنون سفر خود را با ديدن مناطق ديدني، جاذبه هاي طبيعي و تفريح در سواحل گذرانديم و خاطرات بسيار خوشايندي از اين سفر براي ما رقم خورد.
اين مسافر ميهمان ادامه داد: متاسفانه امروز انفجاري در شهر چابهار رخ داد که با توجه به امنيت و آرامشي که در چند روز گذشته شاهد بوديم برايمان تعجب آور بود.
وي تصريح کرد: در ساعات ابتدايي کمي دچار ترس و اضطراب شديم اما بعد از گدشت ساعتي وقتي اوضاع به حالت عادي بازگشت با آرامشي که در مردم بومي وجود داشت ما نيز خاطر جمع شديم.
ملکي خاطرنشان کرد: اکنون هم براي خريد به منطقه آزاد چابهار آمديم و برايم جالب است که هم مردم و هم فروشندگان مانند روزهاي ديگر سرگرم خريد و کاسبي هستند.
** چابهار در مرکز توجه جهاني
يکي ديگر از شهروندان چابهاري نيز به خبرنگار ايرنا گفت: حدود سه سال است که براي کار به اين شهر مهاجرت کرديم.
رضا بامري ادامه داد: در اين مدت هر سال شاهد بهبود شرايط کسب و کار و رونق اقتصادي در چابهار هستيم.
وي افزود: حوادث تروريستي مانند حادثه امروز هم از سوي دشمنان اين نظام و ملت براي ايجاد احساس ناامني و جلوگيري از پيشرفت اجرا شده است چرا که هيچ گروه تروريستي حاضر نيست عمليات خود را در منطقه اي محروم و يا به دور از توجهات ملي و بين المللي انجام دهد.
بامري خاطر نشان کرد: اين روزها معافيت چابهار از تحريم هاي اقتصادي اين بندر را در مرکز توجه جامعه جهاني قرار داده است به طوري که چابهار چهره اي بين المللي به خود گرفته است.
وي ادامه داد: به طور قطع هنوز هم کساني هستند که نمي خواهند چابهار و يا حتي سيستان و بلوچستان به توسعه دست يابد چرا که در سايه محروميت و ناامني بسياري از خواسته هاي آنان بهتر برآورده مي شود.
عبدالرحمان يوسف زهي يکي ديگر از شهروندان چابهاري گفت: دشمنان ايران بدانند که اين قبيل حرکات ناجوانمردانه نه تنها هيچ تاثيري در اتحاد و همبستگي مردم اين استان ندارد بلکه آنان را براي حفاظت از دستاوردهاي انقلاب شان مستحکم و منسجم تر مي کند.
وي افزود: اين اقدام تروريستي هيچ تاثيري در رفت و آمد، کسب و کار و زندگي روزمره مردم نداشت و آرامش موجود در ميان مردمي که براي خريد در بازارها و تفريح در ساحل حضور دارند نشان مي دهد که ملت ايران چون فولاد آبديده شده است و ترس و وحشتي از استکبار و نوکران سرسپرده آنها ندارند.
** حادثه تروريستي چابهار
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: راننده يک دستگاه خودرو وانت حامل مقدار زيادي مواد منفجره در حال تردد در يکي از خيابانها چابهار بوده که به قصد اقدام تروريستي به يکباره به سمت يکي از مقرهاي انتظامي اين شهر تغيير مسير داده است.
سردار محمد قنبري ادامه داد: در اين حادثه به علت وجود موانع در مقابل درب ورودي و هوشياري و اقدام به موقع نيروهاي انتظامي مستقر در محل ستاد عامل انتحاري موفق به ورود به مقر انتظامي نشد و با اقدام شجاعانه اين نيروها به هلاکت رسيد.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه اوضاع شهر چابهار کاملا تحت کنترل است گفت: هم اينک شهر در وضعيت عادي قرار دارد و جاي هيچ گونه نگراني نيست.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با درياي عمان(مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستانهاي ديگر سيستان و بلوچستان متصل است.
بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله 645 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است
9908 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ترخیص و سلامتی فردی که مورد تهاجم خرس قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: حمله یک قلاده خرس در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول به آسیب‌دیدگی یکی از عشایر منطقه منجر شده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب با اعلام این خبر گفت: فرد مصدوم به درمانگاه شهدای سردشت دزفول منتقل شده و از آنجا توسط آمبولانس مستقر در درمانگاه، به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ضمن اشاره به وضعیت جسمی این مرد 60 ساله افزود: فرد مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تشریح نکات آموزشی در زمان مقابله با خرس پرداخت و گفت: حفظ خونسردی و آرامش در صورت مواجهه با خرس، پرهیز از حرکات ناگهانی و اجتناب از حرکت‌هایی که موجب تحریک حیوان می‌شود، از جمله مواردی است که در مواجهه با خرس باید رعایت کرد.

وی افزود: عشایر حاضر در مناطق پرخطر شهرستان دزفول باید ضمن دریافت مجوز حمل ابزارهای دفاعی مانند اسپری دور کننده حیوانات درنده از دستگاه‌های متولی، از وسایل دفاعی مانند اسپری فلفل یا سلاح‌های غیرکشنده و مجوزدار برای دفاع خود در صورت مواجهه با حیوانات وحشی استفاده کنند.

معمارزاده تاکید کرد: در صورت مواجهه با خرس بهتر است افراد به جای مبارزه با حیوان، ضمن حفظ آرامش، بدون حرکت تا دور شدن خرس در محل باقی بمانند.

به گزارش تسنیم، مناطق کوهستانی بخش سردشت و شهیون دزفول به دلیل وجود جنگل‌های متراکم، زیستگاه حیوانات وحشی گونه‌های مختلف است و این موجب شده تا چند مورد حمله حیوانات وحشی به اهالی و احشام این منطقه طی سال‌های گذشته ثبت شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید