Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:03:13 GMT

تکرار ادعاهای ترامپ علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۵۰۷۹

تکرار ادعاهای ترامپ علیه ایران

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاها علیه ایران و «فاجعه بار» نامیدن توافق هسته ای ایران موسوم به برجام، گفت که نخواهد گذاشت تهران به سلاح هسته ای دست یابد.

به گزارش مهر به نقل از پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاها علیه ایران و «فاجعه بار» نامیدن توافق هسته ای ایران موسوم به برجام، گفت که نخواهد گذاشت تهران به سلاح هسته ای دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ شامگاه پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت عید حنوکای یهودیان درکاخ سفید برگزار شده بود، به طرح ادعاهای واهی علیه ایران پرداخته و با تقبیح برجام، مدعی شد که نخواهد گذاشت تهران به تسلیحات هسته ای دست یابد.

ترامپ بار دیگر برجام را «توافقی فاجعه‌ بار» نامید و در ادامه ادعاهای خود افزود: نخواهیم گذاشت ایران به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم در جهان که پیوسته مرگ بر آمریکا می‌گوید و اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند، مرگبارترین سلاح روی زمین را در اختیار داشته باشد.

ادعاهای واهی و بی اساس ترامپ در شرایطی است که ایران هیچ‌ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است و مقامات کشورمان بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا برجام ادعا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!