Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:58:11 GMT

پاکستان، روسیه و هند را به 'سی-پک' دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۵۱۹۳

پاکستان، روسیه و هند را به 'سی-پک' دعوت کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر راه آهن پاکستان از روسیه و هند برای پیوستن به کریدور اقتصادی مشترک پاکستان و چین موسوم به (سی -پک) دعوت کرد.

به گزراش روز جمعه ایرنا، «شیخ رشید احمد» در سمیناری در شهر اسلام آباد گفت: روسیه و هند به عنوان کشورهای مهم منطقه می توانند از بندر گوادر به بهترین نحو استفاده کنند و پاکستان نیز برای توسعه اقتصاد خود، آماده همکاری با ملت های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مدعی شد: دولت پاکستان در حال حاضر در زمینه تقویت سیستم تجاری و حمل و نقل کشور فعالیت های مهمی دنبال می کند.
وزیر راه آهن پاکستان گفت که اسلام آباد در تلاش برای ایجاد راه های ارتباطی از خاک افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی است.
«نذیر کبیری» مشاور ارشد وزیر دارایی افغانستان نیز در این سمینار گفت: افغانستان کشوری است که به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیای جنوبی با آسیایی مرکزی نقش ایفا می کند.
«نکیش کمار» از هند نیز در این سمینار گفت: همکاری های تجاری با کشورهای جنوب آسیا به مراتب بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
وی تاکید کرد: برای تقویت همکاری های تجاری در منطقه باید ارتباطات ریلی، جاده ای و دریایی بین کشورها افزایش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، طرح راهروی اقتصادی مشترک چین- پاکستان (CPEC) به ارزش 57 میلیارد دلار، مهم ترین طرح همکاری میان دو کشور است که اجرا و تکمیل آن دست کم تا سال 2025 میلادی به طول می انجامد.
چین می داند که برای تکمیل این طرح بزرگ به عنوان شریان حیاتی اقتصادی این کشور در آینده (اتصال مناطق شرقی چین به آبهای گرم دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند و کوتاه شدن مسیر تجارت با جهان) باید هزینه بپردازد.
پیش از این نیز، سفیر چین در پاکستان گفته بود که پکن و اسلام آباد خواهان پیوستن کابل به طرح «یک کمربند - یک جاده» به ویژه کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به (سی - پک) هستند.
شبد**آساق**6125**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سي پك پاكستان و چين روسيه و هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۷ تن جان باخته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش این خبرگزاری، اداره مدیریت حوادث طبیعی پاکستان با انتشار بیانیه ای از آسیب دیدن ۱۱۶ خانه مسکونی و جاده‌ های ارتباطی در ایالت خیبرپختونخواه خبر داد.

در پی بارش شدید باران طی ۳ روز گذشته در این ایالت و جاری شدن سیل ۱۷ نفر از جمله ۵ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، تیم‌ های امداد و نجات به منطقه سیل زده اعزام و عملیات بازسازی راه‌ های آسیب دیده آغاز شده است.

کد خبر 6093593

دیگر خبرها

  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا