Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در سال 96 و از ابتدای سال 97 تا کنون در مجموع بیش از 460میلیارد ریال تسهیلات برای زنجیره تولید گوشت قرمز و کاهش اثرات خشکسالی به عشایر این استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا روح‌الله بهرامی، جمعه در نشست بررسی مسایل و مشکلات جامعه عشایری شهرستان جهرم، افزود: از این میزان تسهیلات، 190میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای زنجیره تولید گوشت قرمز و حدود 270 میلیارد ریال از محل ماده 10 و 12 برای کاهش اثرات خشکسالی به جامعه عشایری استان فارس تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: از ابتدای سال 97 تا کنون نیز هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات با بهره 10درصد برای زنجیره تولید گوشت قرمز و همچنین پنج میلیارد ریال با بهره چهار درصد برای کاهش اثرات خشکسالی به عشایر شهرستان جهرم اختصاص داده شد.
مدیر کل امور عشایر استان فارس، اصلاح تغذیه دام و همچنین افزایش بهره‌وری دام‌ها را از اولویت های این اداره کل برشمرد و گفت: مشکلی در حوزه تامین علوفه دام و تامین و توزیع آرد برای عشایر این استان وجود ندارد.
بهرامی، در قسمت دیگری از مطالب خود به فعال شدن کارگروه گردشگری عشایر در استان فارس اشاره و بیان کرد: از طریق این کارگروه به افرادی که طرحی در این زمینه دارند، برای اخذ مجوز و اعطای تسهیلات به آنان کمک خواهد شد.
وی همچنین در مورد اجرای طرح های مرتعداری، اظهار داشت: این طرح ها مشتمل بر احداث نیروگاه خورشیدی، کشت گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیبدار است و با اجرای آن افزون بر حفظ مراتع به ایجاد اشتغال برای عشایر نیز کمک می کند.
بهرامی، ایجاد اشتغال برای عشایر را بسیار مهم دانست و گفت: با هدف ایجاد تنوع در اشتغال جامعه عشایری، صنعت گردشگری، کشت گیاهان دارویی، تهیه صنایع دستی و زنجیره تولید گوشت قرمز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و می کوشیم سالانه پنج درصد از اشتغال عشایر از دامپروری به سمت سایر شغل ها هدایت شود و تا پایان برنامه ششم آمار اشتغال در حوزه دامپروری به 65درصد برسد.
مدیرکل امور عشایر استان فارس بیان کرد: همچنین در حوزه اشتغال تلاش خواهیم کرد که در برنامه ششم، درآمد جامعه عشایری به 2 برابر افزایش یابد.
بهرامی، تامین امنیت برای عشایر این استان را ضروری توصیف کرد و گفت: از پلیس همیار برای انجام این کار استفاده خواهیم کرد.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم هم در این نشست گفت: در سال جاری، چهار میلیارد و 200میلیون ریال از محل ارزش افزوده برای آبیاری سیار و انجام خدمات زیربنایی به جامعه عشایری این شهرستان اختصاص یافته است که این میزان افزایش خواهد یافت.
علیرضا صحراییان افزود: ظرف سال‌های گذشته فعالیت های خوبی برای رفع مشکلات عشایر شهرستان جهرم صورت گرفته که تداوم آن نیازمند همکاری بیش از پیش مسئولان استانی و محلی است.
فرماندار ویژه جهرم ادامه داد: جامعه عشایری، جامعه‌ای تلاشگر، صادق و با اخلاص است و باید مشکلات این قشر به طور کامل برطرف شود.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان جهرم هم در این جلسه بیان کرد: تامین آب آشامیدنی برای عشایر و دام های آنها به طور مستمر در تمام طول سال به وسیله تانکر، نگهداری راه ‌های عشایری، بهسازی چشمه و قنات، احداث آب انبار، اعطای تسهیلات بانکی، توزیع علوفه دام و ارایه خدمات بهداشتی از اهم فعالیت‌های این اداره است.
حسین چابک افزود: حل مشکلات در حوزه تهیه علوفه دام، پنل‌های خورشیدی، ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات بانکی از جمله مطالبات جامعه عشایری شهرستان جهرم است.
در ادامه این نشست از حسین چابک، رئیس اداره امور عشایر شهرستان جهرم، به عنوان مدیر برتر استانی تجلیل شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تسهيلات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال گذشته برای جامعه ایثارگری گفت: این میزان تسهیلات به ۶۱۶ نفر ازجامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یکهزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

حجت الاسلام میرزایی اظهارکرد: برای یکهزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران پارسال حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت و برای ۱۰۲ نفر از ایثارگران هم مناسب سازی شد.

وی گفت: ۴۳۹ نفر نیز پارسال برای حرفه آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی شدند و دو هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر هم حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکلهای ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی، نمایشگاههای کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: "طرح سپاس" دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی درسال گذشته بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و دو هزار و ۵۷ آزاده دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد