Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد دلگشایی‌فر دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان اظهار داشت: امروز 16 آذر، روز دانشجو، 65 سال از اولین نمودهای جریان دانشجویی می‌گذرد، در 16 آذر 1332 در حالی که چند ماه از کودتای ننگین اما عبرت‌انگیز 28 مرداد می‌گذشت، معاون وقت ریاست جمهوری امریکا، ریچارد نیکسون در حالی قصد سفر به ایران را داشت که داغ ملت هنوز از کودتای 28 مرداد تازه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان افزود: اما جریان دانشجویی طی حرکتی آزادی‌خواهانه دست به اعتراض و اعتصاب در دانشگاه زد و خط قرمز خود را استقلال ملی تحت لوای استکبارستیزی معرفی کرد و طی آن 3 تن از دانشجویان معترض توسط نیروهای شاه به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: خصلت اصلی جریان دانشجویی در این است که در نهایت صداقت، مصالح ملی اجتماع را مطالبه می‌کند، صداقت این جریان از آنجایی مبرهن می‌شود که خون خود را هزینه آرمان‌های خود کرده و می‌کنند، اما امروز که 65 سال از قیام استکبارستیزانه دانشجویان می‌گذرد جنبش دانشجویی فراز و نشیب‌های فراوانی به چشم خود دیده است.

دلگشایی‌فر اضافه کرد: اما دانشجویان هیچگاه فراموش نکردند که دیدبان آرمان‌های جامعه‌اند و امروز در 16 آذر 1397 جریان دانشجویی سینه خود را برای آرمان‌های اصیل انقلاب سپر کرده و در برابر افرادی که سعی در به محاق بردن آن آرمان‌های اصیل و باارزش دارند، خواهد ایستاد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان خاطرنشان ساخت: عدالت و آزادی دو اصل و شعار بزرگ انقلاب اسلامی است و جریان دانشجویی باور دارد راه رسیدن به این دو آرمان از مسیر شفافیت خواهد گذشت و شفافیت در تصمیم‌گیری، شفافیت در رأی و شفافیت در اقتصاد مطالبه صریح جریان دانشجویی است.

وی تأکید کرد: اگر شفافیت در تصمیم‌گیری وجود داشت معاهدات ننگین کرسنت و پاریس که میلیون‌ها دلار به کشور ضربه زد اجرا نمی‌شد و اگر شفافیت در آرا وجود داشت FATF این لایحه استعماری که مترادف واژه «خود تحریمی» است در مجلس تصویب نمی‌شد این لایحه مخالف شرع، عقل و مخالف صریح اصل 153 قانون اساسی است.

دلگشایی‌فر با بیان این‌که جریان دانشجویی امروز تمام توان خود را برای اعمال شفافیت همه‌جانبه به کار گرفته و برای آن حاضر به هزینه دادن است، یادآور شد: جریان دانشجویی هویت خود را در استقلال رأی و تصمیم‌گیری می‌داند اما همواره بعضی نهادهای سیاسی به ویژه در اصفهان قصد سؤاستفاده از این جریان صادق را دارد اما باید بدانند که دانشجو بیدار است و تن به بازی‌های سیاسی احزاب چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نخواهد داد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از این نهادها امروز پای خود را فراتر گذاشته و در بدترین حالت ممکن حرمت خانواده‌های شهدا را می‌شکند ولی هنوز مسؤولان بالادستی موضع خود را در قبال این بی‌حرمتی و انحراف بزرگ مشخص نکرده‌اند، مسؤولان مربوطه باید پاسخگو باشند، یکی دیگر از این نهادها شهرداری اصفهان است چرا که در سطح کلان‌شهر اصفهان تبلیغاتی بعضاً خلاف ارزش‌های اسلامی می‌شود که ترویج سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به این‌که این نهادها گویا هنوز به جایگاه و ارزش دانشگاه و دانشجو پی نبرده‌اند، ابراز داشت: آن‌ها گوی سبقت را از بقیه ربوده و سعی می‌کنند تصمیمات انحرافی خود را بر افکار دانشجویان غالب کنند بنابراین مسئولان دانشگاه بهتر است از کاخ‌های شیشه‌ای خود بیرون آمده و فکری به حال حفظ استقلال دانشگاه و این ظرفیت عظیم جریان‌ساز، علمی و اجتماعی کشور و به ویژه استان اصفهان کنند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی