Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@05:32:41 GMT

استقبال حماس از رد طرح آمریکا در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۳۸۲۱

استقبال حماس از رد طرح آمریکا در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طی بیانیه‌ای، ضمن قدردانی از کشورهایی که به طرح آمریکا علیه این جنبش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای منفی دادند، شکست این قطعنامه را یک «سیلی به دولت ترامپ» و «یک پیروزی برای آرمان فلسطین» دانست.

در این بیانیه همچنین آمده است:«شکست طرح واشنگتن، پیروزی برای فلسطینیان، امت دنیای عرب و اسلام، آزادگان جهان و دوستان مردم فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از کشورهایی که در رای گیری همسو با آمریکا و اسرائیل بودند، می خواهیم که در موضع خود بازنگری کرده و اشتباه تاریخی خود در قبال مردم فلسطین را جبران کنند. آمریکا به دنبال تحریف واقعیت و تبدیل جنایتکار به قربانی و ایجاد مشروعیت جدید بین المللی بر اساس تسلط، هرج و مرج و قانون جنگل است. مقاومت علیه اشغاگری حق مشروع است و در تمام ادیان و قوانین بین المللی مورد تاکید قرار گرفته است».

در همین راستا، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: «رویکرد مبارزه با دروغ و سیاست تهاجمی اسرائیل و طرف گیری یکجانبه ایالات متحده لایق هرگونه تمجیدی است».

هنیه با بیان اینکه وجدان جهانی طرح آمریکا را خنثی کرد اظهار داشته است: رویدادهای کریدورهای سازمان ملل را تعقیب کردیم. اکثریت کشورها در کنار حق مقاومت فلسطینیان برای پایان اشغالگری قرار گرفتند.

وی همچنین از تلاش های ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل برای رد پیشنهاد مذکور در سازمان ملل تقدیر کرده است.

«سامی ابوزهری»، یکی از رهبران جنبش حماس نیز شکست قطعنامه واشنگتن علیه این جنبش در مجمع عمومی سازمان ملل را سیلی به ایالات متحده خواند.

ابوزهری اعلام کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی توانند با چنین قطعنامه هایی مبارزه مشروع ملت فلسطین را نامشروع جلوه دهند جامعه جهانی نیز به خوبی از این مساله آگاه است.

لازم به ذکر است آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رأی گذاشت که سعی داشت با تصویب آن حماس را محکوم کند. این پیش‌نویس بر اساس مصوبه مجمع عمومی برای تصویب به رأی موافق دوسوم اعضا نیاز داشت. در جلسه رأی‌گیری بر سر این پیش‌نویس ۸۷ کشور به آن رأی مثبت دادند، ۵۷ کشور رأی منفی و ۳۳ کشور رأی ممتنع. آمریکا، رژیم صهیونیستی، استرالیا، لیبریا، جزایر مارشال و نائورو به پیش‌نویس این قطعنامه رأی منفی دادند.

۲۰ دقیقه قبل از رأی‌گیری درباره این پیش‌نویس، رأی‌گیری دیگری در مجمع عمومی انجام شد که موضوع آن تعیین اکثریت مورد نیاز برای تصویب پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا بود. در این رأی‌گیری پیشنهاد آمریکا این بود که صرف به دست آوردن اکثریت آرا برای تصویب پیش‌نویس کافی خواهد بود اما کویت پیشنهاد کرد که تصویب چنین پیش‌نویسی نیازمند رأی موافق دست‌کم دوسوم اعضا است. در نهایت پیشنهاد کویت در رأی‌گیری مورد قبول واقع شد تا این پیش‌نویس برای تصویب به رأی دست‌کم دوسوم اعضا نیاز داشته باشد.

به دنبال ناکامی واشنگتن در تصویب پیش‌نویس قطعنامه ضدفلسطینی، پیش‌نویس دیگری با عنوان «صلح همه‌جانبه، عادلانه و پایدار در خاورمیانه» به رأی گذاشته شد؛ پیش‌نویسی که پیشنهاد آن از سوی ایرلند و بولیوی ارائه شده بود. این پیش‌نویس که در آن بر ضرورت توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید شده، با اکثریت چشمگیری تصویب شد: ۱۵۶ رأی موافق در برابر شش رأی مخالف و ۲۶ رأی ممتنع.

انتهای پیام /

183 / 156 فلسطین آمریکا قطعنامه سازمان ملل تصویب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فلسطین آمریکا قطعنامه سازمان ملل تصویب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا

بعد از مجلس نمایندگان کنگره، سنای آمریکا نیز لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را تصویب کرد و اکنون این سند بعد از  امضای آن توسط جوبایدن، اجرایی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سنای آمریکا شب گذشته، سه‌شنبه، به اتفاق آرا لایحه مربوط به ممنوعیت واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را تصویب کرد.

پیش از این، این طرح به تصویب مجلس نمایندگان کنگره رسیده بود. اکنون این سند باید به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد. کاخ سفید از قبل اعلام کرده است که از این لایحه حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری بلومبرگ، این سند به اتفاق آرا در سنا به تصویب رسید. این قانون بعد از امضای رئیس جمهور، واردات اورانیوم روسیه به ایالات متحده را 90 روز پس از اجرایی شدن ممنوع خواهد کرد، البته معافیت‌های موقت را تا ژانویه سال 2028 مجاز دانسته است.

بدین ترتیب، این ابتکار به وزارت انرژی ایالات متحده اجازه می‌دهد، در توافق با وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری، مجوزهایی را برای واردات اورانیوم روسیه در حجم‌های مجاز توسط قوانین فعلی ایالات متحده صادر کند. این سند همچنین تعهداتی را بر وزارت نیرو تحمیل می‌کند تا گزینه‌هایی را برای جایگزینی اورانیوم وارداتی از روسیه در اختیار کنگره قرار دهد.

دولت جو بایدن ماه‌ها تلاش کرده بود تا واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را ممنوع کند و تا قبل از این، بررسی این ابتکارعمل در کنگره "به بن بست" رسیده بود.

طبق اطلاعات وزارت انرژی ایالات متحده، روسیه نزدیک به یک چهارم اورانیوم غنی شده مورد استفاده برای سوخت بیش از 90 راکتور هسته ای تجاری را تامین می‌کند.

پیشتر، در اواسط ماه آوریل، بایدن از تولید اولین 90 کیلوگرم اورانیوم غنی شده در ایالات متحده خبر داد. به گفته او، انتظار می‌رود تا پایان سال حدود یک تن اورانیوم تولید شود که انرژی 100 هزار خانه را تامین خواهد کرد.

پیش از این، در اواخر ماه مارس، گزارشی از سوی شورای مشورتی امنیت بین‌المللی به ریاست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، یادآور شد که وابستگی به سوخت هسته‌ای روسیه تهدیدی حیاتی برای امنیت ملی ایالات متحده است.در این گزارش همچنین اشاره شده که روسیه بر بازار جهانی سوخت هسته ای تسلط دارد و باید اقداماتی در این زمینه انجام شود. 

ریابکوف: انتقال گلوله‌های حاوی اورانیوم توسط آمریکا به کی‌یف یک اقدام جنایتکارانه استواکنش مسکو به تحریم‌های جدید کشورهای غربی علیه روسیهاتحادیه اروپا طرح تعیین سقف قیمت نفت علیه روسیه را تشدید می‌کند

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد