Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-08@03:16:48 GMT

تیلرسون «کودن» و «تنبل» بود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۴۷۰۶

تیلرسون «کودن» و «تنبل» بود

رئیس جمهوری آمریکا اینبار از خجالت وزیر امور خارجه سابقش درآمد و وی را با عباراتی بی سابقه تحقیر کرد.

 

«کودن» و «تنبل» صفاتی که دونالد ترامپ در تازه ترین واکنش توییتری به رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابقه آمریکا نسبت داده است.

ترامپ این عبارات توهین آمیز را در واکنش به انتقادهای نسبتا تند رکس تیلرسون نسبت به خود به کار برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر امور خارجه سابق آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات از جمله توافق هسته ای ایران با رئیس کاخ سفید اختلاف نظر داشت و پیش از برکناری در سخنانی دونالد ترامپ را فردی «ابله» قلمداد کرده بود.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز در پاسخ به سوالی در باره این موضوع گفته بود رکس تیلرسون را به چالش «مقایسه آزمایش آی.کیو» دعوت می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا همزمان در همان توییتی که آقای تیلرسون را «سنگ روی یخ» کرده و با مطرح کردن «تنبلی» و «کودنی» وی ظرفیت های ذهنی اش را زیر سوال برده، به تعریف و تمجید از مایک پمپئو، وزیر خارجه فعلی اش پرداخته است.

 

دونالد ترامپ اینگونه وزیر خارجه کنونی آمریکا را توصیف می کند: «مایک پمپئو کارش را فوق العاده انجام می دهد و من به او افتخار می کنم.»

 

رکس تیلرسون پیش از این بارها ترامپ را به دلیل اتخاذ تصمیم های احساسی و رفتارهای غریزی سرزنش کرده و چند ماه پس از برکناری به صراحت اعلام کرده بود دونالد ترامپ اغلب از او می خواست کارهایی انجام دهد که غیر قانونی بود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت