Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محرم بهاروند با بیان این مطلب، اظهار داشت: لزوم استقرار ستاد مدیریت بحران در منطقه آزاد قشم با تاکید مدیرعامل توسعه گرا و عمل گرای این سازمان در دستور کار قرار گرفت تا ساز و کاری مناسب برای پیشگیری و مقابله با بحران در جزیره ارائه شود.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر و آب گرفتگی معابر در شهر قشم افزود: استقرار بخشی ثابت به عنوان " ستاد مدیریت بحران قشم" نیازمند داشتن فضایی اختصاصی با ساختاری مهندسی با زیرساخت های مستقل است تا در زمان بروز حوادث طبیعی بدون اختلال و توقفی به خدمات دهی بپردازد که احداث آن سال آینده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال حاضر دفتر موقت این ستاد تا پایان مراحل ساخت ساختمان مذکور، در محل مرکز بین المللی رشد قشم تشکیل می شود.

بهاروند عمده ترین وظایف این ستاد را برشمرد و عنوان کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش اثرات، جلب مشارکت مردمی در فعالیت های پیشگیری و کاهش اثرات، آمادگی و مقابله با حادثه، سازمان دهی و ایجاد ساختارهای سازمانی ویژه مدیریت بحران بخشی از فعالیت های این ستاد است.

وی از به کارگیری نیروی انسانی از سطح عملیاتی تا سطوح فرماندهی، رهبری فعالیت های پیشگیری، کاهش اثرات آمادگی و مقابله و بازسازی، نظارت و کنترل بر فعالیت های مدیریت بحران نیز به عنوان بخش دیگری از این وظایف نام برد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از آنجا که جزیره قشم جزو یکی از پرخطرترین مناطق کشور به لحاظ وقوع زلزله است، توجه به مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی در ساخت می تواند در کاهش خسارات جانی و مالی تاثیر بسزایی داشته باشد.

شایان ذکر است، نخستین جلسه مدیریت ستاد بحران منطقه آزاد قشم به دستور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با حضور و سخنرانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان و شهرستان قشم به عنوان اعضای این ستاد روز گذشته 13 آذر ماه، در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین قشم محرم مدیریت بحران برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود