Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@03:10:37 GMT

ثبت صدای باد در مریخ

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۵۷۶۴

ثبت صدای باد در مریخ

رکنا: ثبت صدای باد در مریخ توسط کاوشگر اینسایت صورت گرفت.

کاوشگر اینسایت در نخستین هفته پس از فرود در مریخ، صدای بادهای این سیاره را ثبت کرده است.به گزارش آسوشیتدپرس، کاوشگر اینسایت صدای بادهای مریخی را ثبت کرده است.

آزمایشگاه JPL ناسا کلیپ های صوتی از صدای باد مریخ منتشر کرده است. این کلیپ ها شامل اصواتی با فرکانس پایین هستند که کاوشگر مذکور در نخستین هفته عملیاتی خود در مریخ جمع آوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمین زده می شود باد با سرعت ۱۶تا ۲۴ ساعت بر کیلومتر می وزیده است.

محققان معتقدند این نخستین اصوات مریخی است که گوش انسان قادر به شنیدن آن است.دان بنسفیلد از دانشگاه کورنل در این باره می گوید: این صدا مرا به یاد بادهای تابستانی در عصر هنگام می اندازد.

این در حقیقت صدای بادی است که میان پنل های خورشیدی اینسایت می وزد و ارتعاشی در کل کاوشگر ایجاد می کنند.اصوات باد مریخی به وسیله حسگرهای فشار هوا درون کاوشگر و همچنین دستگاه زلزله سنج روی بدنه آن ثبت شده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پسر جوان عاشق نامادری اش شد / آنها می خواهند بچه دار شوند !+عکس ضبط فیلم کثیف دختر و پسر توریست در بالای اهرام مصر نوزاد 6 ماهه قربانی خیانت های پویا به همسرش شد جسد جوان حلق آویز شده در صومه سرا پیدا شد+ عکس دلخراش این دختر بچه ناز توسط یک زن معتاد ربوده شده است / او را دیده اید؟+ عکس گفتگو با عامل آتش زدن مردم در بوستان‌های پایتخت: برای خنده ، مردم را آتش می زدم+فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خیابان اندرزگو به جای دور دور دختر و پسرها به تگزاس تبدیل شد آقای سالار عقیلی از شما بعید است! +فیلم جوان 17 ساله نهاوندی در استادیوم خود را دار زد درگیری بسیجیان دانشگاه امیرکبیر با تعدادی از دانشجویان / آتش به اختیار عمل کردند ناپدید شدن 2 کوهنورد در ارتفاعات وردیج / آماده باش به پلیس کوهستان تهران قاتل کرمانشاهی 3 عضو یک خانواده را به رگبار بست جنگ نفسگیر 6 مرد با مار غول 9 متری پیکر بر سر مرد ماهیگیر+ عکس زیر و بم حمله تروریستی در چابهار / هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است

منبع: رکنا

کلیدواژه: زلزله زلزله سیاره مریخ کل سرعت صدای باد عکس فیلم حادثه تروریستی مرد دختر عروسی حوادث افغانستان اخبار افغانستان افغان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای جیرجیرک‌ها از کجا می‌آید؟ (فیلم)



منبع:پیج fm7_tv

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جیرجیرک غول پیکری که از عصر دایناسورها جان سالم بدر برده است ! (فیلم) فرآیند پرورش و برداشت میلیون‌ها جیرجیرک در مزارع ویتنام (فیلم)

دیگر خبرها

  • پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • صدای جیرجیرک‌ها از کجا می‌آید؟ (فیلم)
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد