Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در تصمیم گیری‌های خود منافع ملی را بر منافع استانی و محلی ترجیح دهند، گفت: امیدواریم نمایندگان از منافع موضعی خود دوری کنند و اجازه ندهند آموزش عالی که سرمایه‌ معنوی کشور است، دچار تزلزل ، دودلی، بی برنامگی و سرگردانی شود.

دکتر محمدتقی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تبعات استیضاح وزیر علوم برای سیستم آموزش عالی در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: من مطمئن هستم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای نگرش‌های مقطعی، استانی و محلی خود که معمولا تشنج‌ها و مشکلاتی در این زمینه‌ها وجود دارد و وضعیت را به شرایط استیضاح وزیر علوم می‌کشاند، به مصالح ملی فکر کنند و از منافع موضعی خود دوری کنند و اجازه ندهند آموزش عالی که سرمایه‌ معنوی کشور است، دچار تزلزل، دودلی، بی‌برنامگی و سرگردانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: قطعا ما مطلع هستیم مشکلاتی در سیستم اداری آموزش عالی وجود دارد، ولی این مشکلات به هیچ عنوان حاد نیستند و بسیاری از دانشگاه‌ها در نتیجه استقلالی که دارند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند و در این مورد وزارت علوم فقط یک تسهیل‌گر است.

احمدی تاکید کرد: من فکر می‌کنم نمایندگان مجلس به جای استیضاح، باید مسائلی نظیر بودجه‌بندی دانشگاه‌ها، تجمیع و ادغام دانشگاه‌های کوچک، ضعیف یا به اصطلاح جدیدالاحداثی را که به هیچ عنوان توجیه تاسیس نداشته‌اند، به عنوان مسائل کلیدی آموزش عالی پیگیر باشند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: نباید دنبال این باشیم که در شهر کوچک خود یک دانشگاه تاسیس کنیم و به آن ببالیم. چرا که این رویکرد  افتخاری برای آن شهر ندارد.

احمدی در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم نمایندگان مجلس به شرایط حساس آموزش عالی توجه خواهند کرد و این بلوغ فکری حتما در بین آنها وجود دارد و مواردی از مشکلات آموزش عالی مد نظر آنها نیز با گفت‌وگو رفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش عالی استيضاح وزير علوم دانشگاه تربيت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است