Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:32:41 GMT

هفته قرآنی سبب ایجاد نشاط در استان سمنان می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۸۱۵۵

هفته قرآنی سبب ایجاد نشاط در استان سمنان می شود

سمنان - ایرنا - مسوول دفتر قرآن و عترت استان سمنان گفت: برگزاری هفته قرآن و عترت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری نشاط در جامعه را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، مجتبی نورمحمدی روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: هفته قرآن و عترت در استان سمنان دی ماه سالجاری و در ١٦ رشته مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد جریان فرهنگی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن و نیز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی را از مهم ترین هدف های برگزاری هفته قرآنی در استان سمنان عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری اولین هفته قرآن و عترت استان سمنان افزود: در قالب هفته قرآن و عترت برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی متنوع برنامه ریزی شده است که به میزبانی شهرستان ها، انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری برگزار می شود.
نورمحمدی خانواده ها را رکن اصلی جامعه دانست و بیان کرد: دعوت و حضور خانواده در برنامه های این هفته می تواند باعث گسترش سبک زندگی قرآنی شود.
وی حضور جوانان و نوجوانان را در برنامه های مختلف قرآنی ضروری خواند و افزود: هفته قرآنی سبب شناسایی استعدادها و استفاده از ظرفیت ها جوانان و نوجوانان در این عرصه می شود.
وی تصریح کرد: همکاری و همدلی دستگاه های دولتی، انجمن ها و موسسات در این هفته برگ زرینی دیگر را برای استان سمنان رقم خواهد زد.
مسوول دفتر قرآن و عترت استان سمنان خاطر نشان کرد: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت(ع) در حوزه های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت (ع)، ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال، تقویت و توسعه تعاملات و هم اندیشی بین اداره ها، مراکز و نهادهای مردمی و موسسات قرآنی از دیگر اهداف برگزاری هفته قرآنی در استان است.
هفته قرآنی در دی ماه امسال در قالب برنامه های فرهنگی هنری در رشته هایی نظیر تئاتر خیابانی، شعر، داستان کوتاه، فضای مجازی، سرود، تواشیح و ابتهال، پوستر، خوشنویسی برگزار خواهد شد.
9891م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته قرآني قرآن سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته هلال احمر ۳۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: آغازگر برنامه‌ها طبق روال معمول غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های جان باختگان راه امام راحل و انقلاب است.

وی ضمن بیان اینکه فردا سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه هلال احمر میزبان رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: جزئیات اقدامات و برنامه‌های هلال احمر طی یک سال گذشته از طریق اصحاب رسانه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه رژه خودرویی برای فردا سه شنبه برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: دوره دوازدهم مسابقه استانی دادرس نیز طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

درخشان بابیان اینکه تشریح برنامه‌های هلال احمر در نماز جمعه برای عموم مردم دیگر برنامه مهم است، در ادامه تصریح کرد: در میعادگاه نماز جمعه ایستگاه سلامت سنجش فشار خون نیز دایر خواهد بود.

وی از برگزاری مانور سراسری پناه گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال برای روز ۲۳ اردیبهشت خبر داد و افزود: هدف از این برنامه توجه دانش آموزان و انتقال آگاهی غیر مستقیم به خانواده‌ها پیرامون روش صحیح پناه گیری هنگام بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انجام طرح نیابت، برگزاری اردوی توان افزایی و مانور بهداشت و درمان و اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم تنها بخشی از برنامه‌های مهم هفته هلال را در بر دارد.

کد خبر 6098150

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه