Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به امضای تفاهم ‌نامه حفظ و احیای موقوفات بین وزارتخانه راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر این اساس، کارگروه وقف به ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور مدیران 11 اداره کل در استان تشکیل می شود.

آیت محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگروه زیرمجموعه ستاد بازآفرینی شهری به ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل می شود که در آن، مواردی در راستای حفظ، احیا و مرمت موقوفات، شناسایی موقوفات واقع در بافت فرسوده، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی موقوفات بخش بافت‌ فرسوده و حمایت از اقشار کم درآمد برای ساختمان‌سازی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شهرداری ارومیه به عنوان نماینده شهرداری‌های استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جهاد کشاورزی، دادگستری، اداره کل منابع طبیعی، بانک مسکن، شرکت عمران و مسکن سازان استان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک از اعضای این کارگروه به شمار می رود.
وی بیان کرد: نظیر این کارگروه نیز در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری مدیران اوقاف تشکیل می یابد.
معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: با راه اندازی این کارگروه، امیدواری ها برای حراست روزافزون از موقوفات در استان، استفاده بیشتر از اعتبارات دولتی در راستای حراست از وقف و همچنین جلب مشارکت و همراهی دیگر نهادها در راستای عمل به نیات واقفان در استان افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، بیش از 6 هزار و 400 موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد.
برخی از شهرهای آذربایجان غربی از جمله بخش مهمی از شهر تکاب جزو موقوفات است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف وقف آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه