Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@05:21:29 GMT

روزهای شلوغ گالری گلستان در پیش است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۱۷۹۴

روزهای شلوغ گالری گلستان در پیش است

خبرگزاری میزان- گالری گلستان از آذر تا دی ماه سال جاری میزبان هنرمندان برجسته حوزه هنر‌های تجسمی می‌شود که قطعا مخاطبان زیادی با خود به همراه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گالری گلستان از ۲۳ آذر تا ۱۹ دی ماه میزبان چهار نمایشگاه پرطرفدار و پربازدید خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است نمایشگاه نقاشی‌های گلناز قدیری از ۲۳ تا ۲۸ آذرماه برگزار شود و اگر بخواهید اطلاعات نسبی درباره این هنرمند و کارهایش به دست آورید بهتر است بدانید که گلناز قدیری متولد ۱۳۵۸ و دانش آموختهٔ نقاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ۳۳ نمایشگاه گروهی از جمله هفت نگاه، بی‌ینال جهان اسلام، اولین اکسپو تهران، ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند حضور داشته است.

هنرمندانی نظیر بهمن فرمان‌آرا، مهناز افشار، کمند امیرسلیمانی، نسیم ادبی، گلی امامی، رامین صدیقی اغلب بازدیدکننده هر نمایشگاه و دوستداران آثاری گلناز قدیری هستند.

نمایشگاه عکس‌های افشین آریافر نیز از ۳۰ آذر ماه تا ۵ دی ماه برگزار می‌شود. آریافر نیز متولد ۱۳۵۳ (شیراز) است و سالهاست که به صورت حرفه‌ای در زمینه‌های عکاسی، گرافیک و نقاشی فعالیت می‌کند.

وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همینطور برگزاری و برگزیده شدن در چندین نمایشگاه داخل و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد. «بربریت مدرن» سال ۱۳۹۳، نمایشگاه عکاسی با عنوان «ری فتوگرافی ارگ کریمخانی» ایران سال ۱۳۹۵، نمایشگاه عکاسی «وهم» سال ۱۳۹۵، نمایشگاه عکاسی «ایران من» سال ۱۳۹۵ در قبرس از جمله نمایشگاه‌های پربازدید وی به شمار می‌روند.

طبق جدول گالری گلستان نمایشگاه نقاشی‌های محمود سمندریان نیز قرار است از ۷ تا ۱۲ دی ماه به نمایش گذاشته شود.

محمود سمندریان از اساتید نقاشی با آبرنگ است. وی متولد ۱۳۴۲ اصفهان است و در طول سال‌ها فعالیت هنری توانسته موفقیت‌ها و افتخاراتی، چون جایزه دوم بینال تهران ۱۳۷۲، جایزه اول نمایشگاه گل شهرداری تهران ۱۳۷۳ و جایزه دوم افتتاح موزه فلسطین ۱۳۸۷ را کسب کند.

می‌توان گفت: نقاشی‌های سمندریان سبک خاصی را دارند، او با جرات بسیار نقاشی می‌کند و به طور کل در آثارش نور و سایه حرف اول را می‌زند. سمندریان همواره سعی کرده در آثار خود حقیقت را به بیننده منتقل کند به طوریکه در تابلو‌های وی می‌توان حس واقعی بودن را مشاهده کرد. وی از هنرمندانی است که به شیوه آبرنگ آثاری زیبا آفریده و از توجه به فرهنگ و هنر غافل نمانده است.

یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی که گالری گلستان در آذرماه برپا خواهد کرد، نمایشگاه نقاشی‌های مهوش جورابچی است که از ۱۴ تا ۱۹ دی ماه پذیرای گالری‌گردان خواهد بود.

در اشاره به بیوگرافی و کارنامه هنری مهوش جورابچی نیز بد نیست اشاره کنیم که وی از متولدان سال ۱۳۲۹ است. جورابچی از رنگ روغن و کاردک و قلم مو و وسائل دیگر برای نقاشی بر روی بوم جهت زندگی بخشیدن به الهاماتش ار جنگل استفاده می‌کند. وی در طول زندگی همیشه تحت تاثیر طبیعت بوده و همواره درخت‌ها از نظر وی نشانه زندگی، سازگاری و عشق خالص و بی‌شائبه هستند.

وی در جایی درباره دلایل پرداختنش به تنه درخت در بیشتر آثار، می‌گوید: برگ‌ها جلوه‌های رنگارنگ، اما میرای زندگی را به‌نمایش می‌گذارند در حالیکه درخت‌ها قدرت ادامه دادن زندگی را به من القا می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گالری گلستان بهمن فرمان آرا کمند امیرسلیمانی مهناز افشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید و متفاوت به سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.

از عناوین کتاب‌های جدید می‌توان اشاره کرد به:

«از سلاخ‌خانه تا مهدیه»

زندگی و زمانه غلام محمدی که پس از آشنایی با شیخ احمد کافی توسط ایشان شاه غلام لقب گرفت و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد. در این کتاب بخش‌هایی از زندگی شیخ احمد کافی از زبان شاه‌غلام با زبانی صریح، کوچه بازاری و آمیخته با حکمت لوتی‌گری روایت شده است.

«بازنویسی ‌منتهی‌الآمال»

بازنویسی و تحریر تازه‌ای از منتهی‌الآمال تألیف شیخ عباس قمی با موضوع زندگانی چهارده معصوم علیهم‌السلام که مطالب کتاب با حفظ امانت‌داری، طبق ویرایشی اساسی به صورت قابل فهم طبقه‌بندی شده است.

«خونهایش»

روایتی در قالب اول شخص مفرد که وقایع پایانی عاشورا و مصائب حضرت حسین علیه السلام از زبان حضرت زینب سلام الله علیها با نثری ادبی و با تأمل در منابع عاشورایی بازگو می‌شود.

«علمدار پاراچنار»

سرگذشت فکری، سیاسی سیدعارف حسین حسینی رهبر سابق شیعیان پاکستان. روایت‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی و دینی سیدعارف در دهه‌ی پنجاه در پاراچنار منطقه‌ای در شبه قاره هند و تأثیرات او در این منطقه.

«ارض موعود»

داستانی پر جنب‌و‌جوش بر اساس ماجراهای واقعی از چهار رفیق صمیمی با درونمایه‌ی یهود و توهم نژاد برتر. هر بخش از داستان با عناوین مختلف، همچون پازل در کنارهم مسیر داستان را مشخص می‌کند.

«سیرهنامه امیرالمونین، جلد۴»

سیری در سرگذشت و سیره‌ی حضرت امیر علیه‌السلام در مقطعی از دوران خلافت حضرت، به همراه گزارشی از جغرافیای کوفه با دور اندیشی در جنگ صفین و رویدادها و حوادث پیرامون آن.

«خاکنشین»

داستانی تاریخی از دوره‌ی زندگی حاج شیخ عباس قمی و حکومت رضاشاه و کشف حجاب است. زمانه‌ای که کتاب مفاتیح ‌الجنان حاج شیخ عباس قمی متولد شد و دست به دست و شهر به شهر چرخید.

«فرار ماردوش»

فرار ماردوش روایت زندگی نوجوانی است که در پی یافتن راه نجات است و در بحبوحه انقلاب، مسیر نجات حقیقی را پیدا می‌کند.

«پرونده مختارنامه»

پرونده مختارنامه روایتی خواندنی دربارۀ سریالی تماشایی است! این کتاب قرار است به این سؤال پاسخ بدهد که در شرایطی که برخی آثار هنری با دریافت بودجه‌های کلان به آثاری کم‌ارزش تبدیل می‌شوند، چگونه یک اثر هنری ماندگار می‌شود و طراوت خود را حتی پس از گذشت سال‌ها حفظ می‌کند.

«دنیایی که آدم ساخت»

داستانی جذاب و پرکشش درباره آفرینش آدم(ع) که آیات و روایات موجود در این حوزه را با زبانی ادبی و روایی برای مخاطب جوان و نوجوان امروز بازگو کرده است.

علاوه بر کتاب‌هایی با موضوع تاریخ اسلام و تشیع، عناوین بسیاری با موضوع خانواده، تاریخ معاصر ایران، شعر و ادبیات داستانی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که در نمایشگاه امسال، انتشارات بین‌الملل در کنار عرضه کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متعددی همچون رونمایی، جلسات نقد و بررسی کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان نام‌آشنا و چهره‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های ویژه باشگاه مخاطبان را تدارک دیده است.

در ضمن سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با شعار «بخوانیم و بسازیم» از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی