Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@21:49:08 GMT

رفع بوی بد دهان با نوشیدنی گیاهی+دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۸۱۸

رفع بوی بد دهان با نوشیدنی گیاهی+دستور تهیه

رکنا: بوی بد دهان را با نوشیدنی های گیاهی که می توانید در خانه درست کنید از بین ببرید.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذا را در رفع بوی بد دهان و لک و پیس و سیاهی اطراف چشم موثر دانست.

 شربت جعفری (جعفری+شوید+عسل+لیمو ترش) حاوی ویتامین های A، B، C، E، K کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، فیبر، روی(زینک)، کلسیم، مس، قند ساکاروز، فراکتوز، گلوکز، امگا 3، فلامنوئیدها، ترپن، اسید سیتریک، فورکورامین ها و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین خواص شربت جعفری

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت جعفری گفت: مهمترین خاصیت این شربت پاکسازی شریان‌ها و وریدهای بدن است، همچنین خاصیت سم زدایی از کبد، کلیه و مجاری ادراری را دارد.

وی اظهار کرد: شربت جعفری برای افرادی که از ناراحتی‌های پوستی مخصوصا لک و پیس و سیاهی اطراف چشم رنج می‌برند، بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: این شربت با سوزاندن چربی های اطراف شکم و پهلو موجب تناسب اندام Fitness و لاغری می‌شود، همچنین کنترل قند، فشار و چربی خون، رفع دردهای رماتیسمی و التهاب مفاصل و رفع چربی کبد از دیگر خواص این شربت است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خواص دیگر این شربت شامل تقویت و طراوت پوست و مو، رفع بوی بد دهان، مشکلات تنفسی، غلظت و تصفیه خون است.

وی اظهار کرد: فیبر بالای موجود در این شربت باعث عملکرد بهتر روده‌ها، هضم غذا و رفع یبوست شده، همچنین ضد نفخ و بادشکن است و شیر مادران را افزایش می‌دهد.

عظمایی بیان کرد: این شربت به علت دارا بودن ویتامین های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در مقابل انواع بیماری ها، مخصوصا سرطان‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

وی افزود: این شربت را می توان 4 لیوان در روز و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت جعفری (2 لیتر)

آب 1.5 لیتر

عسل نیم کیلو

لیمو ترش به مقدار لازم

گیاه خشک جعفری 100 گرم

تخم شوید یا برگ شوید 40 گرم

طرز تهیه شربت جعفری

گیاه خشک شوید و جعفری را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی می‌ریزیم.

اجازه می دهیم 3 تا 4 ساعت بماند.

سپس آن را به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.

آن را صاف کرده و عسل را اضافه می‌کنیم.

شربت را هم می زنیم تا قوام بیاید و سپس داخل ظرف شیشه ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت جعفری

4 تا 5 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب اضافه می‌کنیم.

به آن لیمو ترش اضافه کرده و میل کنید.

نکته: در صورت امکان بهتر است به جای آب معدنی از عرق جعفری و عرق شوید استفاده شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پسر جوان عاشق نامادری اش شد / آنها می خواهند بچه دار شوند !+عکس تجاوز یک سارق مسلح به هم سلولی خود در حمام زندان +عکس راز تبهکاری 100 میلیون تومانی در صندوق عقب MVM فراری در سعادت آباد تهران +عکس نوزاد 6 ماهه قربانی خیانت های پویا به همسرش شد گفتگو با عامل آتش زدن مردم در بوستان‌های پایتخت: برای خنده ، مردم را آتش می زدم+فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا همسایه های فوتبالیست معروف در سعادت آباد تهران از او شاکی هستند ! پیدا شدن 2 کوهنورد گمشده در کن +فیلم های تجسس با هلی کوپتر لایی کشی در خیابان کار دست راننده ماشین سواری داد + فیلم ناپدید شدن 2 کوهنورد در ارتفاعات وردیج / آماده باش به پلیس کوهستان تهران حمله وحشیانه 2 سارق به طلا فروشی در اسلامشهر با همدستی یک دختر جوان+ فیلم قدوس فرهمند ، بازیگر سرشناس به قتل رسید + عکس آقای سالار عقیلی از شما بعید است! +فیلم جنگ نفسگیر 6 مرد با مار غول 9 متری پیکر بر سر مرد ماهیگیر+ عکس هشدار ! / مراقب بادکنک های انفجاری در جشن های عروسی و تولد باشید

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی غذا طب سنتی تناسب اندام Fitness لاغری پوست سیستم ایمنی بدن طب سنتی خون آب بوی بد دهان عکس فیلم اخبار افغانستان حوادث افغانستان افغان دختر مرد وحشتناک ساعت عروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، خطر ابتلاء به آمفیزم در افرادی که سابقه سیگار کشیدن داشتند و رژیم غذایی گیاهی داشتند، در مقایسه با افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کردند، ۵۶ درصد کمتر بود.

علاوه بر این، هر چه افراد سبزیجات و میوه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند، خطر ابتلاء به آمفیزم در آنها کاهش می‌یابد.

«ماریا جکسون»، محقق ارشد و متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه پزشکی نبراسکا، گفت: «شناسایی این عوامل قابل تغییر، مانند رژیم غذایی، برای کمک به کاهش خطر ابتلاء به بیماری مزمن ریوی در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، حیاتی است.»

جکسون افزود: «این یافته‌ها با مطالعات قبلی که ارتباط بین انتخاب‌های رژیم غذایی افراد و سلامت ریه‌ها، از جمله کاهش خس‌خس سینه در کودکان و کاهش بروز آسم در کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهند همخوانی دارد.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده را در یک مطالعه طولانی‌مدت سلامت قلب دنبال کردند که همه آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و به مدت سه دهه تحت نظر بودند.

همه آنها تا سال ۲۰ مطالعه سیگاری فعلی یا سابق بودند و پرسشنامه‌هایی را برای پیگیری تاریخچه رژیم غذایی و کیفیت آنها پر کرده بودند.

بیش از ۱۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان در سال ۲۵ مطالعه سی تی اسکن کردند تا ببینند که آیا آمفیزم در آنها ایجاد شده است یا خیر.

آمفیزم، نوعی انسداد مزمن ریوی است، که به دلیل آسیب غیرقابل برگشت به کیسه‌های هوایی در ریه‌ها رخ می‌دهد و میزان اکسیژنی را که این کیسه‌ها می‌توانند به جریان خون منتقل کنند، محدود می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه همیشه احساس تنگی نفس می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که خطر آمفیزم به ازای هر یک واحد افزایش امتیاز رژیم غذایی گیاهی شرکت کنندگان، ۳۴ درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی، خطر کاهش یافت.

جکسون گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به سیگاری‌ها، حتی کسانی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، کمک کند.»

جکسون در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که ترک سیگار طولانی‌مدت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به درمان‌های مکمل مانند رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و گیاه محور نیاز دارد تا به حفظ سلامت ریه کمک کند.»

وی افزود: «تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چه زمانی انتخاب‌های غذایی بیشترین تأثیر را بر سلامت ریه دارند، مورد نیاز است».

کد خبر 6097584

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!