Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:09:19 GMT

دریای خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۵۵۵

دریای خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می شود

بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریای خلیج فارس، تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان بعد از ظهر امروز شنبه بر اثر وزش باد به نسبت شدید جنوب غربی و شمال غربی مواج می شود.

مرضیه سی سی پور عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرعت وزش باد در جزیره های هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، جنوب جزیره قشم، کیش، سیری و لاوان به بیش از 40 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: وزش باد در محدوده های یادشده تا فردا یکشنبه بویژه در ساعت های بعد از ظهر و شب ادامه خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در این مدت شرایط برای ترددهای دریایی بویژه شناورهای سبک و صیادی و کشتی های تجاری مساعد نیست و توصیه می شود شناورها از تردد دریایی خودداری کنند.
سی سی پور یاد آور شد: از لحاظ دمایی نیز امروز یکشنبه در برخی نقاط استان هرمزگان کاهش 1 تا 2 درجه ای دمای کمینه پیش بینی می شود.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي پيش بيني هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 747637

دیگر خبرها

  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس