Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-06@03:10:06 GMT

وکیل متخصص امور کیفری

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۷۰۵

وکیل متخصص امور کیفری

به گزارش امتداد نیوز، بنابر اعلام موسسه تهران مدافع، اصولا هر کاری را با داشتن ابزارهای کامل و مناسب آموزش‌ها و آگاهی‌های کافی می‌توان به خوبی انجام داد. در دست نداشتن ابزار مناسب انجام برخی کارها را چنان دشوار می‌کند که گاه به انصراف از انجام آن منجر می‌شود. نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی هم می‌تواند باعث منتفی شدن اصل قضیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر با داشتن اطلاعات و بدون ابزار کافی و مناسب شاید بتوان کاری را به زحمت و ناقص انجام داد اما بدون اطلاعات و دانش انجام کار میسر نیست حتی اگر ابزار کافی و کامل در اختیار باشد.

ابزار کار وکیل و از جمله وکیل کیفری کلمه و جمله و کلام است. از این جهت بین وکالت، معلمی، وعظ و خطابه و برخی مشاغل دیگر مشابهت وجود دارد. اما در وکالت نفس بیان مطلب یا ایجاد مفاهیم خاص در ذهن مخاطب یا دلالت و نصیحت هدف نیست بلکه، از ابزار کلمه و کلام برای اثبات مدعی و اثبات حق یا بی‌حقی استفاده می‌کند. از این رو استفاده از این ابزارها باید توام با علم و آگاهی کامل باشد. برخی ابزارها و آگاهی‌ها برای همه وکلا لازم است و بعضی دیگر مختص وکیل جنایی است. بنابراین مطلب در دو قسمت بیان می‌شود.

ابزارهای لازم برای همه وکلا و وکیل کیفری :

ابزار کار وکیل کلمه، جمله و کلام است و او این ابزار را به صورت گفتار و نوشتار به کار می‌گیرد. بنابراین باید چیزهایی در اختیار داشته باشد که گفتار و نوشتارش را رسا، موثر منطقی و زیبا کند. واضح است که این ((چیزها)) باید با نظام حقوقی که وکیل در آن کار می‌کند و همین طور با ساختار اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی سرزمین محل کار وکیل سازگار باشد.

اطلاع و علم به عناوین مجرمانه مختلف و تشخیص تفاوت‌های آن‌ها مانند اینکه با بررسی ارکان جرم متوجه شود جرم مذکور سرقت است یا خیانت در امانت

ابزار کار وکیل کیفری :

کسی که قصد کار تخصصی در دادگاه کیفری را دارد و وکیل کیفری می‌باشد به ابزارهای بیشتری نیازمند است که عبارتند از :

الف) پزشکی قانونی :

اما وکیل جنایی ناچار باید با این رشته و شقوق آن آشنایی کافی داشته باشد تا در دفاع مجبور به قبول چشم بسته و ((دربست)) نظریات کارشناسی پزشکان قانونی نباشد. امروزه پزشکی قانونی در شقوق مختلف نظیر آسیب‌شناسی قانونی و دیرینه‌شناسی قانونی (علم بررسی استخوان‌های به دست آمده) و جز آن به حدی پیشرفت کرده که کار این متخصصان گاهی شبیه به شعبده‌بازی یا اعجاز به نظر می‌رسد.

ب ) اسلحه‌شناسی:

در کشور ما قتل با سلاح گرم چندان متداول نبوده اما اخیرا مواردی از این نوع بسیار دیده می‌شود. قتل با سلاح گرم بعضی اوقات سوالات و ابهامات بسیار پیچیده‌ای را مطرح می‌کند که حل آن مستلزم آشنایی با انواع سلاح گرم، طرز کار و مشخصات و مختصات آنهاست.

پ ) پلیس علمی:

در بسیاری از پرونده‌های جنایی – و شاید همه آنها – آثاری از اقدامات پلیس علمی در زمینه‌هایی همچون شناسایی آثار انگشت، گردآوری آنچه در صحنه جنایت باقی‌مانده، کشف جعل وجود دارد.

مواد خواندنی:

مطالعه صفحه حوادث روزنامه – با دید نقادانه – خواندن کتاب‌های مشتمل بر شرح پرونده‌های مهم وکلای چیره دست و بالاخره کتاب‌های جنایی و پلیسی (نظیر آثار آگاتاکریستی، ارل استانلی گاردنر و میکی اسپلین) به وکلای جنایی توصیه می‌شود. آموزش‌های میدانی به وکلای جوانی که قصد ورود به کارهای جنایی – یا کیفری دیگر – را دارند توصیه می‌کنم هر اندازه که می‌توانند به عنوان تماشاچی در دادگاه‌های جنایی حاضر شوند و بر آنچه می‌گذرد، ناظر باشند. علاوه بر این دیدن فیلم‌های مربوط به مسائل کیفری که صحنه‌های دادگاه در آن فراوان است می‌تواند مفید باشد. اگرچه این دادگاه‌ها – به علت حضور هیات منصفه – شباهت چندانی با دادگاه‌های ما ندارد.

موسسه حقوقی تهران مدافع مفتخر است با به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری که هریک در حوزه‌ای خاص همچون کیفری، حقوقی، خانواده و ثبتی، تخصص و تجربه کافی دارند و سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کنند، این انتخاب را آسان کرده و پس از مراجعه به موسسه حقوقی و تنظیم قرارداد وکالت و ارائه مشاوره حقوقی و بررسی اسناد و مدارک پرونده در کمیسیون ویژه که در یک هیات ۶ نفره پرونده را به وکیل متخصص ارجاع داده و تا روز اجرا پیگیری وکیل ادامه دارد و موسسه حقوقی تهران مدافع نیز تا روز آخر به همراه وکیل پیگیر می‌باشد و تا جایی که ممکن است حضور موکل منتفی است و همه کارها از ابتدا تا انتها با وکیل است و موکل با در اختیار داشتن شماره تلفن وکیل دادگستری و با توجه به در دسترس بودن وکلای موسسه در صورت هرگونه ابهام می‌تواند با وکیل خود تماس بگیرد.

انتهای پیام

true برچسب ها : تهران مدافع وکالت وکیل true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از امشب، جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه راهی آنتن شبکه نمایش می‌شود.   به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی از امشب جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.   در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی، محمدرضا نصراللهی (استاد دانشگاه) و مرتضی علیزاده (کارگردان فیلم «بیبدن») به بررسی موضوع سینمای‌جنایی می‌پردازد.    همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بیبدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو به فیلم سینمایی «Dune 2» خواهد پرداخت.   سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه هفته گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟