Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" امروز 17 آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با حضور وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع جوانان ما اشتغال است و به نظر می رسد در حوزه اشتغال چند دستگاه متولی داریم و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مطرح هستند.

وی افزود: ماموریت‌های وزارت ورزش در بخش جوانان، راهبری سمن‌های جونان است و نمی‌تواند عملیاتی کار کند و ضعف در ماموریت ساختاری وزارت ورزش است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با برگزاری نشست مشکلات جوانان را حل کنیم، درست نیست بلکه نیازمند مدل عملیاتی و مشخص کردن متولی اشتغال جوانان هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: 80 درصد از ظرفیت وزارت ورزش در حوزه ورزش است و 20 درصد برای جوانان مانده که باز همین میزان نیز محدودیت‌هایی دارد.

وی افزود: در زمینه ازدواج جوانان هر سال در بودجه نزدیک به یک میلیون زوج را مبنا قرار م‌ دهیم که تسهیلات دریافت کنند و برای سال 98 افزایش سقف تسهیلات مطرح می‌شود که باید از وزارت ورزش یک نفر بیاید تا مسائل ناشی از محدودیت منابع را بررسی کرده و کار را جلو ببریم زیرا با توجه به تغییرات نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور، تسهیلات ازدواج با عدد قبلی اصلا امسال پاسخگو نیست.

پورابراهیمی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بسیاری با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند که باید وضعیت حوزه جوانان نیز در این زمینه مشخص شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساختار حوزه جوانان که قبلا در حوزه سازمان ملی جوانان بود، نباید زیر سایه جریان وزارت ورزش نادیده گرفته شود و باید عملیات و آیین‌نامه برای آن در نظر گرفته شود زیرا خیلی از تداخل‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرک اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان در شهرستان زرند با 15 واحد صنعتی ایجاد شده که اعضاء این واحدهای فعال بین 25 تا 30 سال سن دارند و باید سمن‌های حوزه جوانان نیز در این شهرک فعالیت کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اعداد مصوب شده در زمینه اشتغال از صندوق توسعه ملی و سایر محل‌ها، عنوان کرد: آمار ما این است که حداکثر عدد استفاده شده برای اشتغال جوانان حدود 30 درصد است که باید این مسائل توسط وزارت ورزش رصد شود و ببینیم چگونه کار شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان منطقه کرمان پورابراهیمی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل