Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@02:18:29 GMT

دیدار دکتر روحانی با رئیس مجلس دومای روسیه+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۶۵۸۵

دیدار دکتر روحانی با رئیس مجلس دومای روسیه+ عکس

خرداد: رئیس‌ جمهور روابط و همکاری های ایران و روسیه را دوستانه و رو به گسترش دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه استفاده کند و کشورهای ثالث قادر به ایجاد خلل در مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه؛ و در دیدار «والودین ویتسلاو» رئیس مجلس دومای روسیه، افزود: روابط و همکاری‌های دو کشور در سال‌های گذشته بسیار دوستانه بوده و طی سال‌های اخیر شاهد ارتقاء سطح همه جانبه مناسبات دو کشور بوده‌ایم.
رئیس جمهور با بیان اینکه در 5 سال اخیر با تلاش و اهتمام مسئولان ایران و روسیه تحرک جدیدی در مناسبات فی مابین بوجود آمده، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه همکاری‌ها و روابط دو کشور به خوبی استفاده کرده‌ایم.
دکتر روحانی افزود: همکاری در زمینه انرژی، سرمایه گذاری مشترک، کشاورزی و حمل و نقل، از جمله احداث خط آهن اینچه برون – گرمسار، از نمونه‌های موفق همکاری دوجانبه ایران و روسیه است.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات موجود میان دو کشور، اظهار امیدواری کرد که پارلمان‌های ایران و روسیه، با حمایت از دولت‌ها گامی مثبت در مسیر تسریع در اجرای توافقات و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور بردارند.
دکتر روحانی با اشاره به همکاری‌های مثبت ایران و روسیه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، علمی و فناوری و همکاری‌های منطقه‌ای، اظهار داشت: رایزنی‌ها و همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه مسایل منطقه‌ای بویژه در زمینه حل و فصل بحران سوریه باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.
رئیس جمهور با اشاره به طرح اتصال راه‌آهن بندرعباس به رشت و پس از آن به آستارا، گفت: استفاده از این مسیر می‌تواند زمان حمل کالا و بار را از هندوستان به مسکو به نصف تقلیل دهد.


«والودین ویتسلاو» رئیس مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار توسعه روابط دوستانه ایران و روسیه را حائز اهمیت دانست و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مناسبات تهران – مسکو براساس اهتمام و دوستی روسای جمهور دو کشور به سرعت پیشرفت کرده و در حال توسعه است.


رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ پارلمان‌های دو کشور در راستای یافتن الگوهای مناسب در قانون‌گذاری برای گسترش بیش از پیش روابط فی ما بین، اظهار داشت: امروز درک متقابلی از ضرورت گسترش همکاری‌ها میان دو دولت وجود دارد و مطمئناً پارلمان‌های دو کشور نیز از این روند حمایت خواهند کرد.


ویتسلاو تلاش برای حل و فصل مشکلات در مسیر توسعه روابط بانکی دو کشور را در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور مهم دانست و گفت: رئیس جمهور روسیه مصوبه تجارت آزاد اورآسیا با ایران را به امضاء رسانده که امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر از سوی پارلمان ایران هم تأیید شود.
رئیس مجلس دومای روسیه افزود: اراده جمعی برای اجرای کامل توافقات با ایران در روسیه وجود دارد و در این راستا تلاش خواهیم کرد. برچسب ها: روحانی ، روسیه ، مجلس ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی روسیه مجلس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست