Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@03:31:41 GMT

تداوم امدادرسانی به مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۰۶۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تداوم ارزیابی و امدادرسانی در شهرستان های مسجدسلیمان، دزفول، لالی و اندیکا خبر داد. ناطقان: علی خدادادی اظهار کرد: تا مرحله سوم امدادرسانی ها در مجموع تاکنون به ۳۶۶ خانوار شامل یک هزار و ۸۳۰ نفر امدادرسانی و این عملیات ها با حضور ۱۴۳ نیروی عملیاتی در قالب ۳۲ تیم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکنون شامل ۱۴۶ دستگاه چادر، ۹۵۰ تخته پتو، ۴۸۹ تخته موکت، ۶۱۰ کیلو پلاستیک پوششی، ۷۵ شعله والور، ۳۶ شعله فانوس، ۸۰۹ قوطی کنسرو، ۶۳۳ کیلو اقلام زیستی از قبیل حبوبات، برنج، قند و شکر، چای، روغن و نمک، ۱۵ ست ظروف، ۱۲۰ گالن آب، ۱۰۰ قوطی پودر لباسشویی و ۱۲۰ قالب صابون به عنوان اقلام امدادی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آبگرفتگی در شهرک طالقانی (محور آبژدان ـ مسجدسلیمان) اندیکا و فوت یک مرد ۳۷ ساله بر اثر سقوط از ارتفاع تصریح کرد: دو تیم امداد و نجات شامل ۸ نفر و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی برای این منطقه اعزام و ۱۵ نفر در ۵ خودروی گرفتار در سیلاب رهاسازی شد.

خدادادی با اشاره به آسیب دیدن ۱۱۷ خانوار شامل ۵۸۵ نفر در دزفول یادآور شد: سطح شهر، شهرک حمزه و عشایرمنطقه سیاه منصور، شهیون و عشایر حومه شهر دزفول دچار سیلاب شدند؛ همچنین ۹ تیم امداد و نجات شامل ۳۵ نفر و ۶ خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شد.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۵۰ خانوار شامل۲۵۰ نفر در مسجدسلیمان گفت: مناطق بازار چشمه علی، هشت پنگله، چهاربیشه، مال جونکی، نفتون، مال کریم در این شهر دچار سیلاب شدند که چهار تیم امداد و نجات شامل۲۱ نفر و چهار خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آبگرفتگی در روستاهای دره زرد، انجیره و آسماری باغملک عنوان کرد: در این مناطق ۳۷ خانوار شامل ۱۸۵ نفر دچار آسیب و سه تیم امداد و نجات شامل ۱۳ نفر و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شد.

خدادادی با اشاره به آبگرفتگی و سیلاب در منطقه شهید چمران، بخش عقیلی و عشایر حاشیه شهرستان گتوند ادامه داد: سه تیم امداد و نجات شامل۱۱ نفر و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام و در مجموع ۴۷ خانوار شامل ۲۳۵ نفر دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به سیلاب در مناطق شهرک بختیاری،شهرک ترکاشوند، شهرک سلمان و شهرک عمله شوش گفت: چهار تیم امداد و نجات شامل۲۰ نفر و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام و در مجموع ۱۲ خانوار شامل۶۰ نفر آسیب دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آبگرفتگی در سطح شهر، حصیرآباد، کمپلو و منبع آب شهر اهواز اظهار کرد: چهار تیم امداد و نجات شامل۱۷ نفر و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شدند. در اهواز نیز ۲۵ خانوار شامل ۱۲۵ نفر از سیلاب آسیب دیدند.

خدادادی با اشاره به آسیب دیدن ۶۸ خانوار شامل۳۴۰ نفر در لالی خبر داد: روستاهای دره بوری، مرادباور، حطی و عشایر حومه شهر در لالی دچار آبگرفتگی شده و چهار تیم امداد و نجات شامل۱۶ نفر و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شدند.

وی در پایان با اشاره به آسیب دیدن ۱۰ خانوار شامل۵۰ نفر در شوشتر گفت: شهرک ساحلی، منطقه بعد از طرح آبیاری و دروازه خرمن خاک در این شهر دچار آبگرفتگی شدند که دو تیم امداد و نجات شامل۱۰ نفر و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام شد. منبع: مهر برچسب ها: امدادرسانی ، مناطق سیل زده ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امدادرسانی مناطق سیل زده خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6098868 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان