Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره ادبی دفاع مقدس همزمان با میلاد امام حسن عسکری علیه السلام روز یکشنبه ۲۵ آذر در حسینیه اعظم آستانه اشرفیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آخرین جلسه در خصوص اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس امروز(شنبه۱۷ آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین داداشی، در این جلسه بارگاه جلال الدین اشرف، شهدای دفاع مقدس و خانواده های سه شهید و دو شهید و دو شهید مدافع حرم از ویژه گی هایی دانست که این شهر را متمایز می کند و اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ادبی دفاع مقدس ساعت ۳ الی ۵ عصر روز یکشنبه ۲۵ آذرماه جاری، در حسینیه اعظم آستانه اشرفیه برگزار شود.

متولی آستان مقدس جلالدین اشرف اظهار کرد: یکی از برنامه های جانبی این جشنواره تجلیل از زنده یاد استاد غلامرضا رحمدل است که سهم بسیار بسزایی در ادبیات پایداری بخصوص در حوزه دفاع مقدس دارد.

وی بیان کرد: از متولیان فرهنگی استان دعوت شده است و انجمن های ادبی و هنری شهرستان هم باید نقش فعالی داشته باشند و از این کار استقبال کنند و همچنین چهره های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس هم بتوانند حضور داشته باشند، جلسه پرباری خواهیم داشت.

داداشی اضافه کرد: این برنامه به صورت زنده رادیویی پخش خواهد شد و در حوزه تولید هم معاونت سیمای گیلان قول دادند که برنامه را ضبط کرده و از شبکه باران و در بخش خبر و ... پخش شود.

وی ادامه داد: با توجه به پخش زنده این برنامه شرایط باید به گونه ای باشد که یک نشست بسیار خوبی را از نظر کمی و کیفی داشته باشیم.

داداشی خاطر نشان کرد: حضور خانوادهای معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان و... که سرمایه های دوران دفاع مقدس ما هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

داداشی تصریح کرد: هزینه های مالی برنامه، آذین بندی شهر نیز برای حضور مهمانان و هم به دلیل میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و استفاده از حسینیه اعظم به عهده حرم است.

 جایزه ادبی یوسف یک جایزه ملی در حوزه داستان دفاع مقدس است
در ادامه اسماعیل محمدپور، نیز در این جلسه با بیان اینکه این نشست حاصل بیش از پنج ماه کار است تا اختتامیه این جشنواره را در این شهرستان به خوبی برگزار کنیم، گفت: این جشنواره فقط شهرستانی و استانی نیست، بلکه جشنواره ای در سطح ملی است.

دبیر جشنواره ادبی دفاع مقدس گیلان افزود: جایزه ادبی یوسف یک جایزه ملی در حوزه داستان دفاع مقدس است که هفتمین سال آن در تهران در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: سال های قبل این جشنواره به صورت متمرکز در تهران برگزار میشد که یکسال است برای اینکه یک هم افزایی ایجاد کرده و مشارکت سایر استان ها را جلب و تعداد آثار بیشتری را دریافت کنند از استان ها خواستند تا این جشنواره را استانی نیز برگزار کنند.

محمدپور در خصوص کنگره شعر دفاع مقدس هم افزود: این کنگره شعر دفاع مقدس هم سال هاست که برگزار می شود و امسال بیست و یکمین کنگره در حال برگزاری است که مقدمه این کنگره این است که همه استان ها جشنواره استانی دفاع مقدس را برگزار کنند و آثاری که از شاعران دریافت می شود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند تا برگزیدگان کشوری انتخاب شوند.

وی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خلق آثار در حوزه دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: اگر داستان خوبی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم فیلمنامه خوبی از آن می توان نوشت.

محمدپور اضافه کرد: برای این جشنواره نیز فراخوان انجام شد، آثار رسید و داوری شدند و میزبانی اختتامیه آنرا آستان جلالدین اشرف قبول کرده است که باید برای این اختتامیه بهترین میزبانی را داشته باشیم.

وی تبلیغات محیطی و پذیرایی را از جمله کارهای خوبی دانست که می توان انجام داد و ادامه داد: آستانه اشرفیه یکی از میزبانان خوب در برگزاری این جشنواره خواهد بود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خراسان جنوبي مجلس امداد و نجات معلولان آستانه اشرفیه ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد