Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ترامپ: فرانسوی‌ها فریاد می‌زنند که ما ترامپ را می‌خواهیم

دونالد ترامپ، اعتراضات در فرانسه را نتیجه معاهده اقلیمی پاریس دانست و عنوان کرد که معترضان فرانسوی شعار می‌دهند که «ما ترامپ را می‌خواهیم».

ترامپ روز شنبه در توییتر نوشت: «معاهده پاریس برای خود پاریس خوب جواب نداده است. اعتراض و شورش سراسر فرانسه را فرا گرفته. مردم نمی‌خواهند که چنین پول هنگفتی بپردازند، پولی که بیشتر آن به کشور‌های جهان سوم می‌رسد (و معلوم هم نیست چه می‌شود) که شاید از محیط زیست حفاظت شود. [معترضان]فریاد می‌زنند که ما ترامپ را می‌خواهیم. فرانسه عاشقتم.»

وی همچنین ساعاتی بعد در توییت دیگری نوشت که شاید زمان آن فرارسیده که به «معاهده مضحک و بسیار گران» پاریس پایان داده شود و پول آن در قالب کاهش مالیات‌ها به مردم بازگردد.

دولت دونالد ترامپ اعلام کرده که آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس خارج می‌شود.   آمریکا، عربستان و روسیه کنفرانس آب و هوایی لهستان را 'به بن‌بست' بردند

حاضران در کنفرانس مهم آب و هوایی لهستان هنوز موفق نشده‌اند نتایج نگران‌کننده آخرین گزارش‌های علمی را در قالب یک معاهده یا بیانیه جمعی بگنجانند. آن طور که گفته شده عربستان، آمریکا و روسیه به نتایج گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌و‎هوایی روی خوش نشان نداده‌اند.آخرین گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی که یک نهاد علمی بین‌دولتی است هشدار داده روند گرمایش زمین شتاب بیشتری گرفته است و باید هرچه زودتر و در سطح بی‌سابقه‌ای اقدام کرد تا بلکه پیامد‌های اقلیمی آن را تقلیل داد.

دانشمندان و بسیاری از نمایندگان کشور‌های حاضر در کنفرانس امسال که در لهستان برگزار شد از موضع آمریکا، عربستان و روسیه شگفت‌زده و متاسف شدند چرا که این سه کشور موضع غالب در کنفرانس که در «استقبال و حمایت» از گزارش ماه اکتبر مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌و‌هوایی (آی‌پی‌سی‌سی) بوده را زیر سوال برده‌اند و خواستار کمتر اهمیت دادن به نتایج این گزارش در سند نهایی هستند.

گزارش جدید آی‌پی‌سی‌سی که کشور‌های جهان در کنفرانس سال ۲۰۱۵ به انجام آن رای دادند، ماه اکتبر گذشته منتشر شده و با عدد و رقم تاثیرات گرم شدن ۱.۵ درجه سلسیوسی کره‌زمین را برای کره زمین ترسیم کرد. در جریان همان کنفرانس (۲۰۱۵) در پاریس بود که معاهده اقلیمی میان حدود ۲۰۰ کشور جهان به امضاء رسید. هر چند آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ این پیمان را ترک کرد و سرنوشت آن را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.چین سفیر کانادا را برای بازداشت منگ احضار کرد

چین از کانادا خواسته است که منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را فورا آزاد کند، در غیر این صورت منتظر "پیامد‌های بسیار جدی" آن باشد.مطابق بیانیه وزارت خارجه چین، سفیر کانادا در پکن به این وزارتخانه احضار شده و "اعتراض شدید" چین به او ابلاغ شده است.

وزارت خارجه چین بازداشت خانم منگ را "بسیار کثیف" خوانده است. منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی و دختر موسس این شرکت است و به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شده است. دادستان‌های آمریکایی خانم منگ را متهم کرده‌اند که برای دور زدن تحریم‌های ایران مرتکب کلاهبرداری شده است.

منگ در صورت استرداد به آمریکا و مجرم شناخته شدن، ممکن است تا ۳۰ سال زندان محکومیت بگیرد.چین مصرانه می‌گوید او مرتکب تخلفی نشده است. منگ وانژو روز جمعه در دادگاهی در ونکوور کانادا حاضر شد تا درباره تعیین و پذیرش وثیقه او تصمیم‌گیری شود.

قرار است دادگاه روز دوشنبه اعلام کند که آیا خانم منگ می‌تواند با وثیقه آزاد شود یا نه. چین می‌گوید بازداشت خانم منگ در حالی که می‌خواسته از پروازی در فرودگاه ونکوور به پرواز دیگر برود "نادیده گرفتن قانون" و "غیرمنطقی" است و "نقض حقوق او" محسوب می‌شود.

احتمال پولشویی ۳۰ میلیارد یورویی مافیا در بازار مسکن آلمان

بازار مسکن آلمان مناسب‌ترین شرایط را برای پولشویی مافیا فراهم کرده است. بخشی از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن آلمان از طرف سرمایه خارجی انجام گرفته که منبع آن مشخص نیست. رسانه‌های آلمان مافیا را منبع آن اعلام کرده‌اند.

پیدا کردن یک آپارتمان و یا خانه اجاره‌ای به ویژه در شهر‌های بزرگی، چون برلین، مونیخ و هامبورگ بسیار دشوار شده است. خرید خانه با درآمدی که مردم عادی دارند به‌رغم افت بهره بانکی تقریبا غیرممکن شده، زیرا بهای خانه‌ها به ویژه در دو سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. اما بازهم بازار مسکن رونق دارد و حتی خانه‌های فروشی روز به روز کمیاب‌تر و گران‌تر می‌شوند. دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

یافته‌های جدید در بازار مسکن آلمان هشدار دهنده است. این بازار نقاط ضعف بسیاری دارد و به طور فزاینده‌ای برای پول‌شویی امکان‌پذیر شده است. طبق تحقیقات جدید سازمان "شفافیت بین‌المللی" که در خصوص پولشویی و فساد مالی افشاگری می‌کند، سرمایه‌های خارجی هنگفتی وارد بازار مسکن آلمان شده که منبع آن مشخص نیست. طبق برآوردی که این سازمان معتبر بین‌المللی کرده حجم این سرمایه تنها در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ میلیارد یورو بوده است.

تحقیقات در ایتالیا هم نشان داده است که مافیا مبلغ هنگفتی پول از طریق تجارت کوکائین، خرید و فروش املاک و مستغلات به دست آورده است. سازمان شفافیت بین‌المللی برآورد می‌کند که ۱۵ تا ۳۰ درصد از این پول کثیف اکنون در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری شده است. مافیا از طریق خانه‌هایی که برای فروش و اجاره نوسازی می‌شوند هم پول کثیف وارد بازار مسکن کرده و این اقدام را بیشتر توسط واسطه‌های اجیر شده خود عملی ساخته است.

در اواسط ماه اکتبرسال جاری، کریستوف شولته رئیس "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" در برابر افزایش فعالیت‌های جنایی در بخش املاک و مستغلات هشدار داد. او از صاحبان بنگاه‌ها و اداره ثبت مسکن خواست معاملاتی را گزارش دهند که به نظرشان مشکوک می‌آیند. در سال ۲۰۱۷ از ۶۰ هزار معامله مسکن فقط ۲۰ مورد مشکوک گزارش شده است.

ادا مولر، رئیس سازمان شفافیت بین‌الملل هم هشدار داده است که پولشویی به بزرگترین مشکل امور مسکن در آلمان تبدیل شده است. به باور او قوانین موجود آلمان پاسخگوی این مشکل نیست. طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان ازسر گرفته شد

طرح انتقال آب خزر به سمنان در کارگروه بررسی تأمین آب استان سمنان در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید و در پی آن، مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۸۹ به وزارت نیرو، ابلاغ شد و سرانجام این طرح در سال ۱۳۹۱، به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به‌عنوان مجری ابلاغ شد.

اما این طرح که با هدف نمک‌زدایی و تصفیه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای خزر در سال و انتقال آن به شهر‌های فلات مرکزی در استان سمنان، برای مصرف شرب و صنعت طراحی شد، طی این سال‌ها با محدودیت عدم اخذ مجوز از سوی سازمان محیط زیست روبرو شد که همین مساله نیز اجرای این طرح را به تاخیر انداخت.

تا اینکه اخیرا رییس جمهور در سفر استانی خود به استان سمنان اعلام کرد که از نظر دولت مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان برطرف شده و کار‌های مطالعاتی مربوطه نیز انجام شده است و اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت کشور از جمله سمنان اقدام کند، دولت این آمادگی را دارد تا امکانات لازم را در اختیار او قرار دهد.

هم‌چنین ایرج حیدریان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان - در این باره اعلام کرد که تدوین و نهایی شدن سند توسعه آب استان سمنان عاملی شد که طرح‌های انتقال بین حوزه‌ای آب در استان، از جمله انتقال آب دریای خزر توجیه پذیری داشته باشد، اقداماتی که در راستای سند توسعه آب استان انجام و منجر به این شد که سند آمایش آب محور نیز تهیه و تدوین شود و این پشتوانه محکمی برای انتقال آب دریای خزر است.

بارندگی امسال ۲۲۰درصد افزایش یافت/۸هزار مگاوات کمبود برق داریم

رضا اردکانیان در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه سال آبی از ابتدای مهر آغاز و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد افزود: میزان بارش‌ها در مقایسه با میانگین دراز مدت کشور که ۴۵ میلی متر بوده ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:: البته سازمان هواشناسی در عین حال که پاییز خوبی را از نظر بارش‌ها پیش بینی کرده است، اما اعلام کرده زمستان پربارش نخواهد بود.وزیر نیرو افزود: در هر حوزه آبریزی اگر خشکسالی شود خاک مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد و اگر بارش در سال‌های بعد مناسب باشد تا مدتی آب قابل توجهی تولید می‌شود، زیرا مقدار زیادی آب جذب خاک می‌شود.

اردکانیان گفت:: امیدوارم بارش‌ها به صورت برف باشد، اما وزارت نیرو سال آبی ۹۸-۹۷ را متناسب با سال گذشته در نظر گرفته است تا غافلگیری برای ما ایجاد نشود.

وی افزود: از مردم برای همکاری در مصرف آب و برق قدردانی می‌کنیم و تابستان ممتازی از نظر مصرف داشتیم.

وزیر نیرو گفت:: با تعرفه‌های جدید هیچ تغییری در قبض برق ۷۵ درصد مشترکان ایجاد نمی‌شود و برای پرمصرف‌ها نیز مسیر برای اصلاح مصرفشان باز است.

اردکانیان افزود: با تعرفه‌های افزایشی برای پر مصرف‌ها درآمد‌های وزارت نیرو نیز در بخش برق کاهش می‌یابد، زیرا برای کم مصرف‌ها تشویق‌هایی در نظر گرفته شده است.وی گفت: با اعمال تعرفه‌های جدید نیاز به سرمایه گذاری‌های سنگین برای ساخت نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد.

وزیر نیرو افزود: سالانه باید چند هزار مگاوات نیروگاه جدید بسازیم تا ۷ درصد افزایش مصرف برق جبران شود.اردکانیان گفت: تعرفه‌های جدید برای چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور اعمال می‌شود.

وی افزود: تفاوت اوج بار مصرف ۲۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که بیشتر به دلیل استفاده از دستگاه‌های سرمایشی است.

وزیر نیرو گفت:: سالانه ۸۵۰ هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود که ۷۰ درصد آن‌ها غیر استاندارد و قاچاق است و حدود سه هزار مگاوات برای این دستگاه‌ها افزایش مصرف داریم.

اردکانیان افزود: تا پایان آذر افزایش تعرفه پرمصرف‌ها تصویب می‌شود و همراه قبض برق یک قبض مجازی ارسال خواهد شد که به مشترک اعلام می‌شود اگر در خرداد ۹۸ مصرف برق به اندازه خرداد ۹۷ باشد رقم مصرف افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو افزود: هشت هزار مگاوات کمبود برق برای تابستان ۹۸ داریم و برای جبران آن ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید می‌سازیم و سه هزار مگاوات نیز با مدیریت مصرف جبران می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱ برنامه اجرایی برای کاهش سه هزار مگاوات مصرف برق از جمله تعویض پنج میلیون لامپ فلورسنت خانگی و ۱۰ میلیون از این نوع لامپ در شهر‌ها با لامپ‌های ال‌ای دی، سرویس پنج میلیون کولر آبی و یک میلیون کولر گازی و افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها داریم.

اردکانیان گفت: در حالی که در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۳ برابر شده ظرفیت نصب شده ۱۱ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: همه فشار‌ها به جمهوری اسلامی ایران به دلیل مقابله با بهره ور شدن کامل ظرفیت منابع انسانی است، زیرا اگر ظرفیت انسانی کشورمان مدیریت شود نه تنها کشور بلکه منطقه آباد خواهد شد.

اردکانیان افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است پنج هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر ایجاد کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در انرژی باد ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده است گفت: پهنه‌های گسترده‌ای نیز درباره انرژی خورشیدی داریم.

وی گفت: اکنون که در شرایط تحریم‌های غیر قانونی آمریکا هستیم و روسیه نیز مشمول تحریم‌های تحمیلی برخی کشور‌های غربی شده است فرصتی برای باز شدن عرصه‌های گوناگون همکاری با روسیه داریم.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 

به گزارش جام جم  و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، بشیر آتشی اظهارداشت: از آنجاکه براساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرار داد و واگذاری واحدها تا مرحله پایانی پروژه امکان پذیر نخواهد بود.    وی افزود: لذا هرگونه خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدها مذکور بلحاظ عدم انقعاد قراردادهای فیمابین غیر قانونی است و اشخاصی که بدون سند رسمی اقدام به پیش فروشی ساختمان های در هر مرجع ثبتی و دفاتر املاک نمایند، نیز طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروشی، آئین نامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و دارای تبعات حقوقی است.   مدیر حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بیان کرد: نظر به اینکه بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون انعقاد قرارداد واگذاری واحدهای فوق با متقاضیان صورت نپذیرفته است لذا خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی به منظور پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش ممنوع و هر گونه معامله مربوط به واحدهای مذکور و ثبت رسمی آن ها در دفاتر رسمی و دفاتر املاک از نظر این شرکت ممنوع اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است