Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم هزینه اجرای 'طرح تشرف زائران اولی' را از محل درآمد موقوفات ذکر و بیان کرد: برای ششمین سال متوالی 700 زائر از سراسر کشور که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند طی دو دوره شامل روزهای 10 تا 12 و 17 تا 20 آذر ماه جاری به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح 350 زائر اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و سه روز میهمان مشهدیها بودند. در مرحله دوم نیز 350 نفر به مدت سه روز میهمان امام رضا(ع) خواهند بود.
وی از جمله افراد واجد شرایط شرکت در این طرح را 'کسانی که تاکنون به زیارت حرم نورانی حضرت امام رضا(ع) مشرف نشده‌ و توان مالی لازم را ندارند، خادمان ثابت و افتخاری، اعضای هیات امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد ساکن مناطق محروم روستایی که طی 20 سال اخیر به زیارت حرم مطهر مشرف نشده‌ اند' ذکر کرد.
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: 616 موقوفه در زمینه پرداخت کمک هزینه به زائران حضرت امام رضا(ع) وجود دارند که عواید آنها صرف افرادی می شود که قادر به تامین هزینه سفر به مشهد نیستند.
وی 'موقوفه حسین ریزی شهرستان جم، موقوفه حاج محمدرضا ریزی شهرستان لنجان، موقوفه خیرالنسا خانم و بدرالنسا خانم در شهریار، موقوفه عبدالرحیم سبزوار، موقوفه حاج صادق سرادار مشهد، موقوفه ثلثی محمد علیخانی و مزرعه طهماسب آباد کرمان، موقوفه آقا میرزا محمد علی آبادی قائمشهر، موقوفه حاج آقا محسن عراقی در شازند و موقوفه حاج خدا کرم همدان' را از موقوفات شاخص با نیت کمک به زائران حرم مطهر رضوی در کشور برشمرد.
حجت الاسلام عادل همچنین 'اجتماع زائران در دارالهدایه حرم مطهر رضوی و بهره مندی از سخنرانان برجسته، زیارت دسته جمعی، عکس خانوادگی زائران، برپایی خیمه معرفت و مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی با حضور کارشناسان مذهبی، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به 10 نفر به قید قرعه، توزیع بسته ‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران' را از برنامه های فرهنگی ششمین دوره طرح تشرف زائران اولی به حرم مطهر رضوی برشمرد.
پارسال هزار و 500 زائر اولی در اجرای نیت واقفان، به زیارت حضرت مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اوقاف و امور خیریه حرم رضوی درآمد شاخص محمد علی آبادی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت.

وی گفت: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق(ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت(ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت(ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق(ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع) خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • لحظه ناب عاشقی در حرم مطهر امام رضا (ع) هنگام بارش باران + فیلم
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی