Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پرداخت نشدن حقوق و مزایا، بیشترین موضوع شکایت کارگران از کارفرمایان این استان را به خود اختصاص داده است.

قربان نباتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خاتمه دادن به قرارداد و عدم به کارگیری مجدد، در رده بعدی اختلاف و شکایت کارگران از کارفرمایان این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در هشت ماهه امسال، یکهزار و 261 فقره شکایت کارگران از کارفرمایان در مراجع حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رسیدگی شده که 32 درصد آن، معادل 406 فقره، منجر به سازش شده است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: رسیدگی و تصمیم‌گیری در مورد دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز از طریق هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ماده ۱۵۷ قانون کار رسیدگی و حل و فصل می‌شود.
در خراسان شمالی 6 هیات تشخیص و سه هیات حل اختلاف فعال است.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اختلاف كارگر و كارفرما پرداخت نشدن حقوق خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل