Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان، با بیان اینکه آب بندان های غیر سودآور باید به سرمایه گذار واگذار شود، خاطرنشان کرد: باید برای سرمایه‌گذار محدوده آب کشاورزی آب بندان را تعریف کنیم، زیرا اولویت با کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان، با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح ساماندهی آب بندان های استان، اظهار کرد: این طرح با لایروبی، دیوارسازی، دریچه سازی و سردهنه سازی آب بندان ها همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کارگیری چندمنظوره از آب بندان ها جهت تامین آب کشاورزی و توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغالزا در زمینه های گردشگری، آبزی پروری، ورزش های آبی، پرورش پرندگان آبی و... را از جمله اهداف اجرای طرح مذکور دانست.

استاندار گیلان، مهار و مدیریت روان‌‌آب‌ها و افزایش ظرفیت و حجم ذخیره‌سازی آب توسط آب‌بندان‌ها برای تامین مصارف کشاورزی، تقویت منابع آب زیرزمینی و ایجاد امکان بهره‌برداری چندمنظوره، اشتغالزا و درآمدزا از آب‌بندان‌ها با اولویت تامین آب کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌های گیلان برشمرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه آب بندان های غیر سودآور باید به سرمایه گذار واگذار شود، خاطرنشان کرد: باید برای سرمایه گذار محدوده آب کشاورزی آب بندان را تعریف کنیم، زیرا اولویت با کشاورزی است.

وی آب بندان سودآور را در ارزشمندی خاک لایروبی شده دانست و گفت: اگر ارزش خاک هزینه ساماندهی آب بندان را تامین کند، سودآور و در غیر این صورت غیر سودآور است.

سالاری، همچنین طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت خود رودخانه ها برای مقابله با مخاطرات استفاده کنیم که در این زمینه آب منطقه ای می تواند ساماندهی و حفاظت را بدون نیاز به اعتبارات عمرانی و از طریق بخش خصوصی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه سه طرح سرمایه‌گذاری در بخش های گردشگری شهرستان های ماسال و آستارا نیز بررسی و جهت تسهیل در اجرای آن تصمیم های لازم گرفته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟