Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، فرانسه روز گذشته بار دیگر کانون درگیری میان جلیقه‌ زردهای مخالف دولت و نیروهای امنیتی بود.

با سپری شدن شنبه سیاه، «کریستوف کاستنر» وزیر کشور فرانسه شمار معترضینی را که در سراسر کشور دست به تظاهرات زدند، ۱۲۵ هزار نفر اعلام کرد که از این میان، سهم پاریس ۱۰ هزار نفر بود.

این درحالی است که علاوه بر پاریس، دیگر شهرهای فرانسه نظیر «بردو»، «لیون» و «تولوز» نیز صحنه درگیری پلیس و مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه آنکه طبق اعلام رسمی، در سراسر فرانسه حدود ۱۲۰ معترض و ۲۰ نیروی امنیتی مجروح شدند حال آنکه بنابر اعلام وزارت کشور، نزدیک به ۱۴۰۰ نفر نیز در بازداشت بسر می‌برند.

این در حالی است که «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در کنفرانسی خبری مردم را به گفتگو دعوت کرد و گفت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به زودی اقداماتی را در راستای تقویت مذاکره و وحدت ملی ارائه خواهد کرد.

فرانسه برای چهارمین هفته متوالی کانون درگیری بود و اگرچه خشونت در تظاهرات دیروز به شدت دفعات پیش نبود، اماکن توریستی و فرهنگی به تعطیلی کشانده شد.

این درحالی است که گزارش‌هایی از خسارت به اموال عمومی نظیر آتش زدن خودروها، حمله به مراکز خرید، کندن درختان و سنگ‌فرش خیابان به گوش می‌رسد.

از سوی دیگر، پلیس برخورد خشونت بار خود را از همان لحظات ابتدایی تظاهرات آغاز کرد و با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش به سراغ معترضین رفت.

این در حالی است که حدود ۸۰ خودرو زرهی در سطح خیابان‌های فرانسه به‌ویژه شانزه‌لیزه پاریس جولان می‌دادند.

اعتراضات در انتقاد از افزایش قیمت سوخت آغاز شد و رفته رفته دیگر سیاست‌های اصلاحاتی دولت پاریس را نیز پوشش داد تا آنجا که معترضین هم‌ اکنون خواهان استعفای ماکرون هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • ساعت پخش بازی پاری‌سن‌ژرمن و لوآور امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند