Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:49:21 GMT

تبعیض کارگران و کارمندان در بسته‌های حمایتی دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۲۳۴۸

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: متأسفانه در مصوبه هیئت وزیران برای اعطای بسته‌های حمایتی، تبعیض آشکاری بین کارمندان و کارگران دیده می شود که باید اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون کارگری مجلس در خصوص بسته‌های حمایتی دولت، گفت: متأسفانه طبق مصوبه هیئت وزیران بین کارمندان و کارگران در دریافت بسته حمایتی تبعیض آشکاری مشاهده میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، قرار است به کارمندانی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می کنند، این بسته حمایتی تعلق گیرد اما این بسته حمایتی برای کارگران صرفا به خانوارها تعلق می‌گیرد.   عضو فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: به این معنا که به هر خانواده کارگر حتی اگر چند کارگر داشته باشد، یک بسته حمایتی داده می‌شود اما در مورد کارمندان، دولت به هر کارمند در یک خانواده به صورت مجزا بسته حمایتی می‌دهد.   جلودارزاده با تأکید بر اینکه این مسئله تبعیضی آشکار است و نباید کارگران و کارمندان با هم تفاوتی داشته باشند، اظهارداشت: این مسئله خلاف عدالت و قانون اساسی است و فراکسیون کارگری این مسئله را پیگیری می‌کند و قطعا باید اصلاح شود.   منبع: مهر  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان