Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی، افزود: تربیت نیرو در تراز جمهوری اسلامی و نقش آفرینی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از ماموریت‌های بسیج دانشجوی است.

وی یکی از کارهای اصلی بسیج دانشجویی را مطالبه‌گری مطرح  و بیان کرد: بسیج دانشجویی باید بتواند بستری را برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) که به‌خوبی در پیام ایشان تبیین شده و افق‌های آن برای ما مشخص شده است، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام طالعی اظهارداشت: دانشگاه الان ما ، دانشگاه چهل سال پیش نیست. دانشگاه ما امروز به مراتب علمی تر، کارآزموده تر، زنده تر و دینی تر از دانشگاه قبل از انقلاب است. روح تحقیق و پیشرفت و علاقه به تولید علم و حضور در صحنه مشكلات اجتماعی در دانشگاههای ما پویا است.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی دانشجویان بسیجی هم ابعاد گسترده و مختلفی دارد، افزود: امروز باید نیرو‌های بسیج دانشجویی در حوزه‌های مختلف با تعهد و تخصص مشغول خدمت رسانی به مردم باشند و تلاش کنیم اگر دیواری بین بسیج دانشجویی و اقشار مستضعف وجود دارد فرو بریزد.

حجت الاسلام طالعی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه امروز ما در پروژه های علم و تولید حرف های جدید و طرحهای عملی دارند و دردنیا الگو هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه تاکید کرد: طلبه و دانشجو در حوزه و دانشگاه باید همراه با جامعه و مرتبط با مشكلات عینی مردم در عرصه های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مطالعه و مباحثه كنند.

حجت الاسلام طالعی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در فاصله اندکی پس از پایان جنگ تحمیلی اقدام به تاسیس بسیج دانشجویی و طلاب کردند، اذعان کرد: زمانی که برخی، از نیاز نداشتن به بسیج صحبت می کردند، امام (ره) با درایت خود می دانستند که نزاع ما با سلطه و استکبار جهانی پایان نیافته است و تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نیز اقدامی در راستای فهم این مسیر و تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی بود.

وی توضیح داد: دشمن در جنگ نرم برای همه اقشار مختلف مردم برنامه ریزی کرده است از این رو دانشجویان بسیجی باید در فضای دانشگاه نقش آفرین باشند و توطئه های دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام طالعی به نقش اساسی دانشجویان درتحولات سیاسی فرهنگی کشوراشاره کرد و گفت: دانشجویان باید برای تحقق اهداف و آرمان‏هاى بلند انقلاب اسلامى فعالیت علمی وفرهنگی خود را بیشتر کنند وتقویت مبانی اندیشه برپایه آموزه های اصیل اسلامی را در بین دیگر اقشار جامعه ترویج دهند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی