Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد در کارگاه‌های تولیدی استان ۵۰ خانه بهداشت کارگری ساماندهی شد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

 حفیظ‌الله فاضلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: برای نخستین بار پیمایش شیوع‌شناسی اعتیاد در جامعه کار با انجام نمونه‌گیری بیش از 13000 نمونه در کل کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت و دومین پیمایش نیز پیمایش وضعیت سلامت روان و کیفیت زندگی کاری کارگران کارگاه‌های تولید و صنعتی است که انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح کاج افزود: افزایش دانش، نگرش و مهارت کارگران و کارفرمایان در اصول پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری از جمله اهداف اجرای طرح کاج است.

بیشتر بخوانید:

56 خانه بهداشت کارگری در سطح سیستان و بلوچستان فعال است

خرم‌آباد|51 خانه بهداشت کارگری در لرستان راه‌اندازی شد

8 خانه بهداشت کارگری در دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نتایج اعتیاد در کار موجب افزایش 2 الی 3 برابری غیبت کارگران مصرف کننده مواد مخدر نسبت به سایر کارگران، افزایش 3 برابری درخواست هزینه‌های درمان و غرامت دستمزد کارگران مصرف کننده مواد مخدر نسبت به سایر کارگران می‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط اداره کار استان در راستای پیشگیری از اعتیاد تشکیل و راه‌اندازی کمیته کارگری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال 96، تخصیص مبلغ 4 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی، راه‌اندازی و سازماندهی 50 خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌ها و کارخانجات استان، برپایی نمایشگاه‌های کاهش اعتیاد، تولید 2 برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

R41350/P1357/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری