Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد طی اظهاراتی به مجله «آتلانتیک» گفت که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مسئول قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد این کشور است و چه بسا که دولت او مرتکب این جنایت شده باشد.

موضع هیلی به نظر متفاوت از موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا می­‌رسد که از تحمیل چنین مسئولیتی به بن‌سلمان خودداری می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آمریکا در سازمان ملل که در پایان ماه جاری میلادی این پست را ترک خواهد کرد،‌ گفت: «ما با مقام­‌هایی از عربستان روبه‌رو هستیم که در جنایت قتل خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول دست داشته­‌اند و ما نمی­‌توانیم مجوز تکرار چنین جنایت‌­هایی را به آنها ببخشیم،‌ چرا که این موضوع با ارزش­‌های آمریکا در تعارض است و به همین دلیل دولت ترامپ 17 سعودی مسئول این جنایت را مجازات کرده است.

هیلی در پاسخ به محاکمه ولیعهد سعودی گفت که دولت آمریکا باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل این موضوع را که ترور خاشقجی، آمریکا را بر سر دو راهی انتخاب منافع و یا ارزش­‌ها قرار داده است، ‌رد کرد.

وی توضیح داد که همزمان می­‌توان عربستان سعودی را متحد آمریکا علیه ایران در نظر گرفت هر چند که واشنگتن با ارسال نامه­‌ای به ریاض اعلام کرد که در صورت ادامه چنین روشی دیگر متحد آمریکا نخواهد بود چرا که امکان چشم‌پوشی و نادیده گرفتن قتل خاشقجی و حمایت از روش­‌های تبهکارانه وجود ندارد.

اظهارات هیلی با مواضع ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که مدافع بن‌سلمان بوده و او را در جنایت قتل خاشقجی تبرئه می‌­کند،‌ در تضاد است.

جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید و جسدش قطعه قطعه شد. این موضوع موجی از خشم جهانی را برانگیخت و با درخواست­‌های روزافزون برای یافتن جسد وی و محاکمه عاملان جنایت روبه‌رو شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد