Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مخالف عربستانی قطعه موسیقی با شرح جزئیات قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد این کشور تقدیم روح او کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عمر بن عبدالعزیز، مخالف عربستانی با شعری از دکتر احمد بن راشد بن سعید، مخالف دیگر این کشور قطعه موسیقی را به خاشقجی که اوایل اکتبر گذشته در کنسول کشورش در استانبول به شکلی وحشیانه به قتل رسید، هدیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تیری اوبرلی، خبرنگار مجله لوفیگارو در اراضی اشغالی، مدارکی وجود دارند که ثابت می‌کنند برنامه‌ای روی گوشی همراه عبدالعزیز که ارتباطات نزدیکی با خاشقجی داشته، نصب شده بود.

عمر بن عبدالعزیز توییت کرد: من این موسیقی را به روح جمال خاشقجی تقدیم می‌کنم که مرگش زخمی را در قلب‌های ما ایجاد کرد که هرگز بهبود نمی‌یابد، از دکتر احمد بن راشد بن سعید که به من اجازه دادند از اشعارشان استفاده کنم و نیز از تمامی کسانی که برای ضبط، موسیقی و مونتاژ کار زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

در این قطعه موسیقی درباره قطعه قطعه شدن بدن او با اره و پیدا نشدن جسدش و بر سر زبان‌ها ماندن اسمش سخنانی آورده شده است.

این دومین واکنش هنری در مدت زمانی کوتاه نسبت به قتل خاشقجی است، پیش از این "شان پن" بازیگر مشهور آمریکایی کار تولید یک فیلم مستند درباره این جنایت را آغاز کرد.

به گفته ادوارد اسنودن، مقاطعه کار و جاسوس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و موسسه تحقیقاتی کانادایی سیتیزن لب، مرکز اطلاعات عربستان تلفن همراه عمر بن عبدالعزیز را با یک برنامه جاسوسی هک کرده بود تا خاشقجی را ردیابی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان