Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله سوار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به محصولات زیر نایلونی کشت شده در شهرستان بیله سوار افزود: حدود 350هکتار از اراضی شهرستان به کشت صیفی جات از جمله هندوانه و گوجه فرنگی اختصاص یافته بود که در 8 مورد با توجه به عدم تعهدات کشاورزان صیفی جات نسبت به پاکسازی پسماند پلاستیک به مراجعه قضایی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بعد از برداشت محصول، کاه و کلش باقیمانده در مزارع نیز توسط کشاورزان سوزانده می شود که این عامل باعث خسارات به محیط زیست و خاک کشاورزی می شود که در این خصوص 40پرونده زیست محیطی تشکیل شده است و برای 6 نفر نیز از طریق مراجع قضایی محکومیت صادر شده است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه تولید کنندگان و توزیع کنندگان سموم و کودهای کشاورزی مسئول ویژه مدیریت در این زمینه هستند عنوان کرد:نظارت و بازدیدهای مستمر در این زمینه به جد پیگیری می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

قبادی اظهار کرد: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در حل تمامی مشکلات نقش ویژه و اساسی دارد، ما نیز به هیچ وجه نباید از ظرفیت فرهنگ‌سازی غافل شویم البته امیدواریم با همت مردم و همکاری کلیه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در حوزه مدیریت مناسب انواع پسماندها به‌زودی شاهد اخبار خوب باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور سمن ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و طبیعت باید در شهرستان افزایش یابد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد (سمن) ، باعث ارتقای سلامت اجتماعی شده و بسیاری از مشکلات بهداشتی جامعه را کم می کند.

قبادی به حوزه مدیریت پسماندهای روستایی اشاره کرد و اظهار نمود: پاکسازی زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی پراکنده در حاشیه جاده‌های مواصلاتی شهرستان بخصوص در مسیر سه راه گوگ تپه به طرف روستای روح کندی و همچنین مسیر روستای بابک وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند پاکسازی و تنظیف است.

انتهای پیام/ح

اختصاصی 350 هکتار از اراضی بیله سوار به کشت صیفی جات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

به دنبال اعتراف آسترازنکا؛ واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • بیش از ۶ هزار نفر در فرایند برگزاری دور دوم انتخابات مشارکت دارند
  • شناسایی ۱۸۵ هزار نفر واجد شرایط در حوزه انتخابیه شمال اردبیل
  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار