Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بررسی ابهامات موجود در قراردادهای خرید هواپیما در مجلس اظهار داشت: درباره ورود تیمی از امریکا متشکل از کارشناسان که گویا تعدادی از آنها از افراد نظامی بودند برای بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل در کشورمان در جریان اخذ مجوزهای اوفک برای فروش هواپیما به ایران اطلاعات دقیقی در دست ندارم و باید این موضوع پیگیری شود اما آنچه که مشخص و روشن است این است که وقتی تیمی از امریکا برای ارزیابی وضعیت حمل و نقل به کشورمان اعزام می شوند باید احتمال انجام ماموریت‌های جاسوسانه از سوی این تیم را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمی‌دانم حضور این تیم کنترل شده بوده است یا نه اما کاملا روشن است که یکی از اهداف امریکا در ایران می‌تواند جاسوسی و نفوذ در حوزه‌های مختلف باشد و حتما باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی متوجه این موضوعات می‌بودند و حضور آنها را در کشور رصد می‌کردند.  

رییس کمیسیون عمران افزود: متاسفانه در آن زمان مقامات وزارت راه و شهرسازی هم گزارشی را به مجلس ارایه نمی‌کردند و همواره می‌گفتند که اطلاعات محرمانه است و شرکت فرانسوی گفته است که هیچ فردی نباید در جریان اطلاعات و جزییات قرارداد قرار بگیرد. با همین رویکرد هم اطلاعات درخواستی را در اختیار نمایندگان قرار نمی‌دادند.

رضایی کوچی با بیان اینکه بعدها پس از اینکه مشکلاتی به وجود آمد یک نسخه انگلیسی قراردادها را به گروه تحقیق و تفحص مجلس ارایه کردند، ادامه داد: تحقیق و تفحص از قراردادها از سوی نمایندگان مجلس آغاز شده است تا ابهامات و شبهات این قراردادهای خرید هواپیما مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی از ابهامات موجود در قراردادهای خرید هواپیماها اظهار داشت: متاسفانه هیچ ضمانتی برای ارایه خدمات پس از فروش و ارایه قطعات در قراردادها دیده نشده است و با خروج امریکا از برجام، هواپیماهای جدید هیچ پشتیبانی ندارند و نمی‌توان برای آنها قطعات تامین کرد.

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه از طرف مقابل هیچ تضمینی برای خدمات پس از فروش در این دوران اخذ نشده است، گفت: موضوعات دیگری هم در دست بررسی است که آیا این هواپیماها به قیمت واقعی خریداری شده است یا نه و سود پرداختی برای خرید این هواپیماها اساسا توجیه اقتصادی داشته است یا خیر .

وی تاکید کرد: موضوع مهمی که در حال بررسی است این است که آیا این هواپیما مناسب ناوگان هوایی کشورمان بوده یا نه و با چه توجیهی اقدام به خرید هواپیماهای ATR کرده‌اند؟  

رضایی کوچی با بیان اینکه برخی از ادعاها هم صحت ندارد،‌ ادامه داد: گفته می‌شود که طرف‌های قرارداد محدودیتی برای جابه‌جایی افراد و کارکنان برخی از دستگاه‌ها قائل شده‌اند که این ادعاها درست نیست اما همچنان ابهاماتی وجود دارد که در حال بررسی این موضوعات هستیم.   

وی با بیان اینکه نسخه انگلیسی قراردادها برای بررسی در مجلس است، افزود:‌ تا یک ماه دیگر نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایرباس بویینگ هواپیما ATR 72 قراردادهای خرید هواپیما قراردادهای محرمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!

انصراف برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی والیبال نشان داد که آنها به مسائل دیگری به جز پیراهن این تیم فکر می‌کنند!

به گزارش مشرق، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک