Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرعامل ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر نیمی از زندانیان جرائم مالی غیرعمد را بدهکاران مهریه و نفقه تشکیل می‌دهند.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، اسلام افشون با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۵ نفر در زندان‌های استان یزد به عنوان محکومان جرائم مالی غیرعمد زندانی Prisoner هستند، اظهار داشت: ۱۱۵ نفر از این تعداد، بدهکاران مهریه و نفقه هستند که با شکایت همسران خود زندانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل آمار این محکومان به ۸۰ تا ۹۰ نفر متغیر بود، افزود: متاسفانه آمار محکومان مالی مهریه و نفقه در استان یزد نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

افشون بیان کرد: بیشترین میزان مهریه‌ای که موجب زندانی شدن یکی از محکومان مهریه در زندان Prison یزد شده، ۷۴۰ سکه بهار آزادی Freedom بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد خاطرنشان کرد: باید توجه شود که تعیین مهریه بر اساس توانایی مالی انجام شود تا در صورت مطالبه آن، شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال تعدادی از زندانیان مالی جرائم غیرعمد به مدد و همکاری خیران از زندان آزاد می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت خیران و برگزاری جشن‌های گلریزان در ایام مختلف سال به ویژه ماه مبارک رمضان، بتوانیم شاهد آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سطح استان باشیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس عامل انتحاری چابهار قبل و بعد از عملیات +عکس راننده کامیون مشهدی از روی زن جوان رد شد و 30 متر پیکر خون آلود او را زیر خودرو کشاند+عکس تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف عجیب قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در بانه +عکس سرقت مسلحانه مرگبار از بانک با 14 کشته به پایان رسید+ عکس تاج جواهر نشان به سرقت رفت+ عکس شوخی دردسرساز گلزار با شرکت‌کننده برنده‌باش وحشت دانش آموزان یک مدرسه از مشاهده حیوان جنگلی + عکس 71 سال زندان برای باند سارقان خودروهای لاکچری و سگ های گران قیمت + عکس آشنایی یک ایرانی با باند خلافکاران ترکیه / از جعل سند تا آدم ربایی و قاچاق اعضای بدن قاتلان سریالی در ایران / 2 گروه روانی آنان را بشناسید

منبع: رکنا

کلیدواژه: زندانی Prisoner زندان Prison آزادی Freedom اخبار حوادث مهریه یزد زندانیان نفقه غیرعمد عکس مرد افغان اخبار افغانستان حوادث افغانستان قتل فیلم ساعت دختر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: این قانون در مقایسه با دیگر قوانین مصوب در مجلس یازدهم به حد نصاب خوبی رسیده است، چرا که بیشتر قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب کرده‌ایم؛ هنوز وارد فاز اجرا نشده است، اما این قانون تا ۵۰ درصد اجرایی شده است، لازم به ذکر است که ما در مجلس یازدهم قوانین اقتصادی بسیار خوبی را تصویب کرده‌ایم که هنوز اجرایی نشده است تا مردم آثار آن را ببینند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تنها نیمی از قانون اجرا شده است؛ شاهد اثرگذاری بالای آن هستیم، برای مثال زمانی که قانون را شروع کردیم، افت سالانه موالید ما ۱۲.۵ درصد بود، اما در حال حاضر مطابق آمار ثبت احوال این نرخ به ۱.۶ درصد رسیده است، یعنی از ۱۲.۵ به این عدد رسیده‌ایم، اما بعضی از افراد به طور مداوم در رسانه‌ها می‌نویسند، ۱.۶ درصد یعنی حدود ۱۵ هزار تولد کاسته شده است، بنابراین قانون جوانی جمعیت شکست خورده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد در حال سوءاستفاده از بی‌اطلاع مردم هستند و اشاره‌ای به ۱۲.۵ درصد ابتدای اجرای قانون نمی‌کنند و شیب نزولی را بیان نمی‌کنند.

بانکی‌پور تصریح کرد: جالب است بدانید که اصل باروری مادران ما در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال است و تعداد مادران ما در این بازه سنی در چهار سال گذشته به مراتب کمتر شده است، اما به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته است و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تولد فرزند سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است و نرخ باروری در ۱۴ استان کشور رشد کرده است، در حالی که نرخ سالانه باروری‌رو به افول بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از افت آن پیشگیری کنیم، نباید فراموش کرد که نرخ باروری در کشور از سال ۹۵ به بعد حدود ۲۵ درصد افت کرده بود، اما امروز متوقف شده است.

کد خبر 750584

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟