Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شه رتهران گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته لایحه برنامه ۵ ساله سوم شهرداری اول دی ماه به شورا ارسال خواهد شد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، حسن رسولی در پایان صد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره فرآیند ارسال برنامه 5 ساله سوم به شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس برنامه زمانبندی قبلی مصوبه شورای شهر، لایحه برنامه سوم شهرداری به گونه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی شوراها، کمیسیون تلفیق، کمیسیون برنامه و بودجه و نهایتا در صحن مطرح و رسیدگی می‌شد که حداکثر تا 15 آذرماه به پایان برسد و با ارائه به هیئت تطبیق به گونه‌ای عمل شود که اول دی بتوانیم بودجه 98 بر اساس برنامه سوم تدوین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تاخیر 15 روزه فرایند ارسال برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران به صحن شورا تصریح کرد: علت تاخیر 15 روزه به این دلیل بود که در میانه راه با جابجایی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران مواجه شدیم یعنی آقای میرزایی بنا به تشخیص افشانی شهردار سابق از این معاونت رفت و دکتر اشرفی جایگزین وی شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در مقطعی که میرزایی در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران حضور داشتند برنامه خوبی تنظیم شده بود. در مورد شکل و محتوای برنامه نقطه نظرات مختلف کارشناسی بین شورای شهر و شهرداری مطرح بود اما به دلیل جابجایی مدیریتی عملا امکان تلفیق میسر نشد.

رسولی ادامه داد: در همان روزهایی که دکتر اشرفی به معاونت برنامه‌کیزی شهرداری تهران آمدند قرار بر این شد ایشان با استفاده از اقدام مناسبی که در دوره میرزایی و همکارانشان صورت گرفته یک بازآرایی در مورد برنامه انجام بدهند که در نتیجه آن نقطه نظرات اعضای محترم شورا و شهرداری به همدیگر نزدیک‌تر شود و  در واقع این کار را اشرفی به صورت فشرده انجام دادند و اکنون بنا بر این است که ظرف روزهای آینده کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران (هر 6 کمیسیون) با حضور معاونت برنامه‌ریزی جلسه داشته باشند و با شهرداری به توافق برسند و در مواردی که به توافق نمی‌رسند موضوع به کمیسیون تخصصی که برنامه و بودجه است ارجاع داده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پایان گفت: ما در کمیسیون تلاش می‌کنیم این همراستایی را انجام بدهیم. اگر در این مرحله هم تفاهم نشد موارد مغایر بین شورا و شهرداری به کمیسیون تلفیق می آید و این هم راستایی صورت می‌گیرد. اگر در این مرحله هم اعضای شورا موفق به اعمال نقطه‌نظراتشان نشوند در صحن شورا این امر صورت می‌گیرد و در مجموع با 15 روز تاخیر (اوایل دی ماه) برنامه 5 ساله به شورای شهر تهران تقدیم می‌شود.

الویری: دولت لایحه بودجه 98 را در اختیار شورای عالی استانها بگذاردانتقاد الویری به شهرداری تهران درباره گزارش تفریغ بودجه 96

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود