Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، روز گذشته، ۱۷ آذرماه در آئین افتتاح شعبه جهاد دانشگاهی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: توسعه مراکز جهاد دانشگاهی استان یک اولویت اساسی و مهم برای ما است و با جدیت و تلاش ویژه سعی داریم تا در راه‌اندازی شعبات و مراکز جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های استان به یک سطح قابل قبول برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: به همین منظور انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استاندار اردبیل مبنای کار قرار گرفته بود که در این راستا با اخذ مجوز و تامین اعتبارات مراکز جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های اردبیل راه‌اندازی شود که با تخصیص بیش از دو میلیارد ریال شاهد افتتاح این مرکز در این شهرستان هستیم که این موضوع برای ما بسیار خرسند کننده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف به سرعت در حال پیشرفت است و در تلاش هستیم با توسعه کار‌های شاخص این مرکز در عرصه‌های مختلف به سمت صنعتی‌سازی و بومی‌سازی پیش برویم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.
اوچی‌اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶ واحد جهاد دانشگاهی و ۱۲۰ مرکز رشد واحد‌های فناوری در عرصه خدمت علم و فناوری در حال فعالیت هستند و این مرکز نیز فعالیت خود را در استان از سال ۸۰ آغاز کرده و فعالیت‌های بسیار قابل توجهی در بسیاری از عرصه‌ها انجام داده که تمامی این موارد برای ما مهم و اساسی است.
وی تصریح کرد: مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل در کمک به زوج‌های نابارور نیز به شکل بسیار قابل قبولی عمل کرده که با همکاری‌های انجام یافته در حال حاضر بیش از یک هزار زوج نابارور در این مراکز تحت درمان قرار گرفته‌اند که نیمی از این تعداد نتیجه گرفته و نیمی دیگر در حال ادامه روند درمان هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل جهاددانشگاهی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش تابناک، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

 
آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد