Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@13:08:03 GMT

راه خدا از میان خلق مى‌گذرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۲۶۳

راه خدا از میان خلق مى‌گذرد

به گزراش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه، شنبه ۱۷ آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء بین نمازگزاران حسینیه و مسجد ابوالفضل‌(ع) این شهرستان به ایراد سخنرانی با موضوع اخلاص پرداخت و گفت: اخلاص در تمام کار‌های روزمره در کنار انگیزه خدمت به مردم، سبب قرب الهی و تأثیرگذاری بیشتر بر مردم می‌شود و به واسطه اخلاص در کارها، اعمال ما در درگاه خداوند متعال پذیرفته می‌شود، یعنی هر چه اخلاص در امور بیشتر باشد، اجر و پاداش آن هم افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس آیات قرآن به اخلاص اهمیت زیادی داده شده و اخلاص عامل موفقیّت در دنیا و آخرت شمرده شده است، اخلاص به اعمال انسان ارزش و اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد و انسان‌ها را در دنیا و آخرت رستگار می‌سازد و بالاترین مرتبه اخلاص آن است که در عمل، چشم از اجر دنیوی و حتی اخروی بپوشد و نظر او فقط جلب رضای حضرت دوست باشد.
حجت الاسلام فولادی رو به نمازگزاران تأکید کرد: این که گفته مى‌شود کار براى خدا یعنى کار براى خلق، راه خدا و خلق یکى است و براى خدا یعنى براى خلق، وگرنه کار براى خدا منهاى خلق نادرست است، از نظر اسلام راه، راه خداست و بس و مقصد خداست نه چیز دیگر، اما راه خدا از میان خلق مى‌گذرد.
سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه به ذکر آفات و مراتب اخلاص پرداخت و تصریح کرد: آفاتى که اخلاص را تیره و آشفته مى‌سازد در آشکار و پنهان بودن درجاتى دارد که واضح‌تر از همه ریاى ظاهر است و از مراتب اخلاص نیز پاکسازی عمل است که چه عمل قلبی و چه عمل ظاهری است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا بندر عباس سرپرست تبلیغات اسلامی عمل قلبی عمل قلبی ظاهری مسجد ابوالفضل اخلاص موفقی ت رستگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

ال جنی دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

به گزارش کجارو، دره کال جنی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه این دره در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده؛ به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند؛ صدا‌هایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌کرد.

دره جنیان به‌شکل حرف V انگلیسی است. این دره که از معروف‌ترین دره‌های ایران به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد