Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:36:49 GMT

تنها مرکز یادگیری محلی خراسان شمالی لغو مجوز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۳۵۸

تنها مرکز یادگیری محلی خراسان شمالی لغو مجوز شد

بجنورد- ایرنا- کارشناس مسئول سوادآموزی فاروج اعلام کرد: مجوز مرکز یادگیری محلی سواد روستای مرغزار این شهرستان، به عنوان تنها مرکز دولتی فعال در استان خراسان شمالی لغو و فعالیت آن متوقف شد.

علی قنبری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مهرماه سال 95، مجوز راه اندازی 9 مرکز یادگیری محلی سواد برای استان صادر شده بود که از آن میان تنها مرکز مرغزار فاروج راه اندازی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی علت لغو مجوز فعالیت این مرکز یادگیری محلی سواد را، نبود شرایط لازم برای ادامه کار عنوان و بیان کرد: حدنصاب نفرات برای فعالیت مراکز دولتی وجود 75 سوادآموز است که با توجه به نرسیدن شمار سوادآموزان مرغزار به این شاخص، لغو مجوز شد.
قنبری در عین حال از آماده شدن مقدمات فعالیت راه اندازی مرکز غیردولتی در روستای چوکانلوی فاروج خبر داد.
وی بااشاره به اثرگذاری فعالیت این مراکز گفت: دستگاه های شهرستان برای دوره های مهارت آموزی و فنی و حرفه ای همکاری لازم را با مرکز مرغزار داشتند که امید است این روند با مرکز جدید هم استمرار داشته باشد.
کارشناس مسئول سوادآموزی فاروج گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، با هدف آموزش سواد پایه، حقوق شهروندی، حقوق اجتماعی، حرفه آموزی و مهارتهای زندگی به سوادآموزان، براساس طرحی ملی در حوزه توانمندسازی شهروندان ایجاد می شود.
قنبری گفت: امسال کل سهمیه سوادآموزی شهرستان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم با جذب به ترتیب 110، 100 و 120 نفر در این سه بخش پوشش داده شده است.
آمار باسوادی در گروه هدف 10 تا 49 سال در شهرستان فاروج 92.66 درصد است.
شهرستان 50 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7187/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سوادآموزي مركز يادگيري فاروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر احمدآباد صولت و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.   باقر خدادادی افزود: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.   وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.   جمعیت دامی شهرستان تربت جام شامل ۳۶۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین است.

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی