Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@04:12:25 GMT

هند و امارات نیز دلار را کنار گذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۴۷۰

امارات متحده عربی و هند به منظور حذف دلار و تسهیل مبادلات تجاری میان این دو کشور یک سوآپ ارزی را با یکدیگر به امضا رساندند. ناطقان: با توجه به نوسانات ارزی و تنش‌های سیاسی و تجاری که از سوی ایالات متحده آمربکا بر سایر کشورهای جهان ایجاد شده و در یک سال اخیر به اوج خود رسیده است، بسیاری از کشورها این روزها به منظور رهایی از وابستگی به دلار آمریکا به فکر تبادلات تجاری و مالی با استفاده از ارزهای ملی خود افتاده‌اند و می‌خواهند که با ایجاد یک سازوکار ویژه دوجانبه نقش ارز واسط در تبادلات تجاری خود را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بیانیه‌ای که سفارت هند در امارات متحده عربی منتشر کرده است، توافق سوآپ ارزی میان دو کشور هند و امارات به این دو کشور این امکان را می‌دهد تا از سلطه دلار آمریکا خارج شده و تبادلات تجاری خود را تسهیل ببخشند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که توافق سوآپ ارزی میان این دو کشور به تقویت ارزش ارزهای ملی روپیه هند و درهم امارات نیز کمک کرده و تاثیرات منفی نوسانات نرخ دلار در بازارهای جهانی بر اقتصاد آنها را به حداقل خواهد رساند.
بر اساس گزارش  arabianbusiness، این در حالیست که در حال حاضر حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های میان هند و امارات سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که در نتیجه موجب می‌شود روند صادرات و واردات میان این دو کشور با سهولت، سرعت و ثبات بیشتری انجام شود.
امارات متحده عربی ششمین صادرکننده بزرگ نفت به هند محسوب می‌شود و حجم مبادلات غیرنفتی میان این دو کشور ۳۴ میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است.
هند و امارات همچنین توافق کرده‌اند تا همکاری‌های خود را در زمینه امنیت سایبری، انرژی، تجارت، هوافضا، امنیت و تسلیحات دفاعی افزایش دهند.
منبع: ایسنا برچسب ها: هند و امارات ، دلار ، نوسانات ارزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هند و امارات دلار نوسانات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم