Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@14:27:11 GMT

دریاچه اوان رکورد بازدید را شکست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۴۸۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه در فصول مختلف سال گردشگران زیادی از داخل استان و نقاط مختلف کشور از این مکان طبیعی زیبا بازدید می‌کنند، طرح ساماندهی منظره این دریاچه در ساحل شرقی امسال با صرف ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی حضرتی‌ها افزود: احداث پارکینگ و نصب سکو برای دید بهتر گردشگران نسبت به دریاچه و همچنین ساخت سرویس‌های بهداشتی از جمله کار‌های صورت گرفته در این طرح بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین درباره زیرساخت‌های اقامتی این دریاچه گفت: با توجه به اینکه دریاچه اوان در گرداگرد چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد قرار دارد، گردشگران در حوزه اسکان با مشکل روبه رو نیستند.
وی افزود: وجود این دریاچه رونق خوبی را نیز به گردشگری روستایی قزوین در منطقه الموت بخشیده است.
دریاچه اوان در ۸۵ کیلومتری شمال قزوین و در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و عمیق‌ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد. این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی‌کند و تنها منبع تغذیه آب آن از چشمه‌های زلالی است که از کف دریاچه می‌جوشد.
دریاچه اوان در بهار و تابستان محل ماهیگیری، قایق سواری و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان نیز با توجه به سرمای هوا و یخ زدن سطح آب، قابلیت ورزش‌های زمستانی را دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دریاچه اوان رونق گردشگری قزوین الموت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله

قهرمان زودهنگام این فصل بوندس‌لیگا تیم ششم جدول را در هم کوبید تا رکورد افسانه‌ای بنفیکا را تکرار کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیدار ماقبل پایانی هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان، امشب (یکشنبه) از ساعت 19 به وقت تهران، تیم فوتبال بایرلورکوزن قهرمان زودهنگام مسابقات میزبانش اینتراخت فرانکفورت را با نتیجه 5 بر یک شکست داد تا روند شکست‌ناپذیری خود در فصل جاری را ادامه دهد.

گرانیت ژاکا (12)، پاتریک شیک (44)، اسکیل پالاسیوس (58 - پنالتی)، جرمی فریمپونگ (77) و ویکتور بونیفاسه (89 - پنالتی) برای لورکوزن گلزنی کردند و اوگو اکیتیکه در دقیقه 32 تنها گل اینتراخت را به ثمر رساند.

با این نتیجه، شاگردان آلونسو، تنها دو هفته دیگر با ثبت رکورد یک فصل بدون شکست در بوندس‌لیگا فاصله دارند.

ژابی آلونسو امشب برابری با رکورد ۵۹ ساله بنفیکا را جشن گرفت و به سمت جاودانگی در تاریخ فوتبال رفت. با پیروزی برابر فرانکفورت، لورکوزن به آمار ۴۸ بازی بدون شکست‌ رسید و با رکورد بنفیکا در فاصله سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ به عنوان شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ اروپا برابر شد!

 لورکوزن در این فصل از ۴۸ بازی، ۴۰ برد و ۸ تساوی با ۱۳۴ گل زده ثبت کرده است.

در تاریخ لیگ های معتبر اروپایی (حداقل ۱۰ لیگ معتبر) ففط بنفیکا از نظر شکست نخوردن در بازی‌های متوالی با باشگاه لورکوزن برابری می‌کند. بنفیکا بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در ۴۸ بازی متوالی در همه رقابت‌ها مغلوب نشد.

اینتراخت اما با قبول این شکست خانگی تثبیت سهمیه‌اش در فصل آتی لیگ اروپا را یک هفته دیگر به تعویق انداخت، چرا که فاصله این تیم با فرایبورگ رده هفتمی نسبت به هفته قبل به چهار امتیاز کاهش یافت و این در حالی است که دو هفته دیگر از مسابقات باقی مانده است.

در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا بایرلورکوزن 84 امتیازی، بایرن مونیخ 69 امتیازی، اشتوتگارت 67 امتیازی، لایپزیگ 63 امتیازی و دورتموند 60 امتیازی تیم‌‌های اول تا پنجم هستند که حضورشان در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است.

دیگر خبرها

  • سراب سفره کوه سلسله
  • یونایتد با تن‌هاخ یک رکورد ناامید کننده جدید ثبت کرد
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله