Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@02:25:38 GMT

دریاچه اوان رکورد بازدید را شکست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۴۸۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه در فصول مختلف سال گردشگران زیادی از داخل استان و نقاط مختلف کشور از این مکان طبیعی زیبا بازدید می‌کنند، طرح ساماندهی منظره این دریاچه در ساحل شرقی امسال با صرف ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی حضرتی‌ها افزود: احداث پارکینگ و نصب سکو برای دید بهتر گردشگران نسبت به دریاچه و همچنین ساخت سرویس‌های بهداشتی از جمله کار‌های صورت گرفته در این طرح بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین درباره زیرساخت‌های اقامتی این دریاچه گفت: با توجه به اینکه دریاچه اوان در گرداگرد چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد قرار دارد، گردشگران در حوزه اسکان با مشکل روبه رو نیستند.
وی افزود: وجود این دریاچه رونق خوبی را نیز به گردشگری روستایی قزوین در منطقه الموت بخشیده است.
دریاچه اوان در ۸۵ کیلومتری شمال قزوین و در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و عمیق‌ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد. این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی‌کند و تنها منبع تغذیه آب آن از چشمه‌های زلالی است که از کف دریاچه می‌جوشد.
دریاچه اوان در بهار و تابستان محل ماهیگیری، قایق سواری و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان نیز با توجه به سرمای هوا و یخ زدن سطح آب، قابلیت ورزش‌های زمستانی را دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دریاچه اوان رونق گردشگری قزوین الموت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچسترسیتی مقابل برایتون به برتری ۴-۰ دست یافت. شاگردان پپ گواردیولا در ۳۰ بازی اخیر خود در همه رقابت ها، شکست ناپذیر بوده اند.

به نقل از اوپتا؛ منچسترسیتی سومین تیم تاریخ در سطح اول فوتبال انگلیس است که از مرز +۳۰ بازی شکست ناپذیری در همه رقابت ها عبور می کند. (۲۴ برد و ۶ تساوی) ناتینگهام فارست در سال ۱۹۷۸ رکورد ۴۰ بازی متوالی بدون باخت را ثبت کرد. منچستریونایتد نیز در دو مقطع در +۳۰ بازی پیاپی شکست نخورده است. (۳۴ بازی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ و همچنین ۳۳ بازی از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)

آخرین باخت آنها به حدود ۵ ماه پیش یعنی اوایل دسامبر برمی گردد. (۱-۰ مقابل استون ویلا) 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی