Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید ازبندر فریدونکنار در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های بنادر شمالی گفت: بنادر شمالی نمی توانند صرفا متکی بر واردات باشد و باید رویکرد صادراتی نیز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بخشی از ظرفیت های بنادر شمال باید به ترانزیت اختصاص داده باشد و فرایند رقابت پذیری را باید ارتقا دهیم و درزمینه صادرات غیرنفتی از طریق بنادر شمالی نیز سازمان آمادگی حمایت از تجار و بازرگانان را دارد و امکان ایجاد روبناهای اختصاصی برای صادرات در بنادر شمالی نیز فراهم است و علاوه براین، امکان اعطای تسهیلات و مکانیزم های حمایتی نیز وجود دارد تا از ظرفیت های خالی بنادر شمال برای صادر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای توسعه صادرات در بنادر جنوب، موافقت نامه دالان ترانزیتی بین ایران، هندوستان و افغاسنان موسوم به دالان چابهار منعقد شده است تصریح کرد: با ظرفیت های موجود در بنادر شمالی، باید بخش مهمی از توانمندی ها به ترانزیت اختصاص یابد و فرایند ترانزیت و رقابت پذیری را باید ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد با پسکرانه هزار هکتار در زمینه جذب سرمایه گذار فعالیت دارد در زمینه رسوب کالا در بنادر گفت: رسوب کالا در بنادر مازندران را زیر یک میلیون تن اعلام کرد.

راستاد با بیان اینکه رسوب کالا در بنادر شمالی نداریم ادامه داد: اما در بنادر جنوب و بندر امام که هاب غلات به شمار می رود ۲.۶ میلیون تن رسوب کالاهای اساسی و در بندر شههد رجایی که فعالیت ها کانتینتری بوده، میانگین رسوب ۳۰ تا ۳۵ روز است.

راستاد یکی از تکالیف برنامه ششم توسعه را الگوی واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی بیان کرد و گفت: در بندر فریدونکنار باید مسیر قراردادی را ادامه دهیم و در سایر بنادر کوچک کشور که به صورت مکانیزم های اپراتوری و پیمانکاران تخلیه و بارگیری مدیریت می شود الگوی واگذاری در نظر می شود و بنادر کوچک بدون متولی و سرمایه گذاری واگذار می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تکلیف برنامه ششم ناظر بر بنادر جنوبی کشور است و بنادر فاقد اپراتور، سرمایه گذار و راهبری مدیریت واگذار می شوند.

کد خبر 4480238

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی فریدونکنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد

بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیونت فورس که قرار است سه شنبه این هفته عرضه شود، را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا سه‌شنبه هفته جاری (18 اردیبهشت) میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل شامل 20 دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری و 30 دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری است.

در این راستا مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه این هفته(18 اردیبهشت) است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان 10 درصد است.

همچنین هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکت های خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان