Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:27:07 GMT

قصه گوی هرمزگانی به مرحله نهایی قصه گویی راه یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۷۰۲

قصه گوی هرمزگانی به مرحله نهایی قصه گویی راه یافت

ناهید سلیمانی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبینا جعفری عضو مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 4 بندرعباس است که با قصه «کلوچه خوشمزه» به مرحله ملی این دوره از مسابقه قصه گویی راه یافت.
وی بیان داشت: راه یافتگان بخش دختران و پسران به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره قصه گویی استان هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، از میان بیش از یکهزار و600 اثر رسیده به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره قصه گویی، هیات داوران منطقه ای و کمیته انتخاب آثار پس از بررسی قصه های برتر ٣١ استان کشور، ٦ اثر را برای اجرای صحنه ای در مرحله پایانی جشنواره بیست و یکم برگزیدند.
در این دوره کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران با قصه «رستم و اکوان دیو»، مبینا جعفری از هرمزگان با قصه «کلوچه خوشمزه»، نگار موحدی رودی از خراسان رضوی با قصه «اشتر خجو»، فرانک سعیدی از کرمانشاه با قصه «عصاره مهربانی»، نگار طهماسبی از لرستان با قصه «کلیله و دمنه» و امیرمحمد موسایی گله از چهارمحال بختیاری با قصه «پادشاهی کیکاوس» به مرحله نهایی این دوره راه یافتند.
قصه گویان بخش دختران و پسران این دوره از ٢٦ آذرماه سال جاری در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می روند تا نفرات برتر این بخش توسط هیات داوران برگزیده شوند.
مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره قصه گویی نیز روزهای ششم و هفتم آذرماه با حضور قصه گویان استان ‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان به میزبانی استان کرمان برگزار شد.
در این مرحله عفت تفضلی با قصه‌ «ماهی کوچولو» از استان هرمزگان با کسب رتبه چهارم مرحله‌ منطقه‌ ای به مرحله کشوری بیست ‌و یکمین جشنواره‌ قصه ‌گویی راه یافت.
هم چنین فاطمه غفاری سروستانی نیز با قصه‌»آدم کوچولوی شجاع» و آناهیتا محلفی با قصه‌ « یه آرزو تو قلبشه» به عنوان شایستگان تقدیر این جشنواره معرفی شدند.
مرحله کشوری و تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره قصه گویی برگزیدگان در شب یلدا در تهران برگزار می شود.
9887 / 6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان کرمان چهارمحال و بختیاری سیستان و بلوچستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موحدی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • جزئیات و زمان بیست و یکمین حراج شمش طلا اعلام شد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین