Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهراله رخشانی‌مهر در سفر یک روزه خود به استان همدان و بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان اسدآباد در جمع مدیران و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان گفت: اعتبارات پروژه‌های خیرین در لایحه بودجه سال ۹۸ رشد چشمگیری داشته است، این بخش از اعتبارات سازمان در لایحه بودجه سال ۹۸ با کل اعتبارات سازمان در سال ۹۶ برابری می‌کند، این افزایش اعتبار موجب مشارکت هر چه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس با تخصیص اعتبارات مناسب، بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام و مشارکتی خیرین تکمیل می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به افزایش سرانه فضای آموزشی در کشور اشاره کرد و بیان کرد: قبل از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز ۱.۵ مترمربع فضای آموزشی وجود داشت اما اکنون این آمار به ۵.۲ مترمربع رسیده است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: در طول ۴۰ سال اخیر ساخت و ساز و فضاهای ماندگار بسیار خوبی در کشور انجام شده که مرهون دوره‌های مختلف انقلاب بوده است. دهه ۶۰ یکی از دهه‌های مهم در مدرسه‌سازی است، در حال حاضر ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور به کمک خیرین ساخته شده است.

رخشانی‌مهر به فرسودگی ۳۰ درصد مدارس موجود اشاره کرد و گفت: در سال ۸۲ در حدود ۷۰ درصد مدارس فرسوده و تنها ۳۰ درصد مقاوم بودند که این نسبت هم اکنون برعکس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه، ۴ میلیارد دلار از محل اعتبارات ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس فرسوده اعتبار تخصیص داده شد که این امر موجب ایمن‌سازی ۷۰ درصد فضاهای آموزشی کشور شد.

او به محدود بودن منابع دولتی هم اشاره کرد و گفت: برای توسعه فضاهای آموزشی در کشور و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به اعتبارات و خدمات خیرین و نقش‌آفرینی مردم نیازمندیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال ۹۷ اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای پروژه‌های مشارکتی خیرین مدرسه‌ساز تامین اعتبار شده که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است. در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز اتفاق خوبی در این زمینه افتاده و ردیف اعتباری خیرین به یک هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

رخشانی‌مهر گفت: با توجه به محدودبودن منابع باید مدارس و فضاهای آموزشی با نهایت دقت و به خوبی ساخته شوند، در صورت عدم توجه به کیفیت ساخت مدارس و بازسازی آن‌ها، همواره باید در گردش تخریب و ساخت و ساز باشیم که منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد.

کد خبر 4480239 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری